כבר יותר מעשור, נחשב התחום של קידום אתרים לאחד התחומים החמים והחשובים ביותר בזירת הפרסום אונליין, ולא לחינם. מאז ומעולם ניסו אנשי שיווק ופרסום להניח את ידם על הגביע הקדוש: לפגוש את הלקוח שמחפש אותנו, בדיוק ברגע בו הוא מחפש אותנו. היום, בעידן האינטרנט זה גם אפשרי, בעיקר בזכות מנוע החיפוש של גוגל. קידום אתרים הוא ענף שלם שמתמקד כולו במטרה אחת – להבטיח שהאתר שלכם יהיה האתר שיעלה מול הלקוחות שמחפשים אתכם בגוגל, בדיוק ברגע בו הם מחפשים אתכם, וכיום ישנו מגוון עצום של כלים טכנולוגיים ומקצועיים המיועדים להשיג בדיוק את המטרה הזאת.
כיצד מבוצע קידום אתרים בפועל?
במקור, התפתח התחום של קידום אתרים לצורך קידום מיקום ההופעה של אתרים במנוע החיפוש של גוגל. מאז, עבר התחום תהליך של אבולוציה וכיום מציעות חברות הקידום שורה של שירותים המיועדים ליצור ולהגביר את הנוכחות של העסק אונליין, בין באמצעות מנועי חיפוש ובין באמצעות פרסום, יחסי ציבור ופעילויות שיווק אונליין. לצורך השגת מטרות הקידום, מציעות חברות הקידום שורה של שירותים לרבות: יצירת תוכן שיווקי טקסטואלי/ ויזואלי (מאמרים, תמונות ווידאו), פרסום והפצת תכנים באתרי תוכן ורשתות חברתיות, אופטימיזציית קוד אתר ושימוש במגוון כלים אינטרנטיים להגברת הנוכחות אונליין.
מהי מטרת הקידום?
את כלל המטרות שמנינו קודם לכן, אפשר לצמצם לכדי מטרת על אחת, שבה מתמקד עולם הקידום כולו: חשיפה. חברת קידום אתרים נמדדת בראש ובראשונה, באמצעות מידת החשיפה שהיא מצליחה להעניק ללקוחותיה, וזהו בדיוק המניע והיעד שאותם אתם רוצים להעמיד בפני החברה שאתם בוחרים. חברת הקידום אמורה להגדיל את החשיפה שלכם בגוגל ולשפר את איכות החשיפה (באמצעות שיפור דירוג האתר בגוגל וקידום המיקום בתוצאות החיפוש), ולהגביר את החשיפה האורגנית ברשתות חברתיות, אתרי תוכן מובילים, בלוגים, פורומים ואתרים מקצועיים רלוונטיים. כמו כן, חברות קידום מקצועיות מציעות תמהילים שונים של קידום אורגני וקידום ממומן על מנת להשיג את האימפקט המקסימלי בזירה המקוונת.
איך בוחרים חברת קידום אתרים?
בחירת חברת קידום אתרים צריכה להתבסס על בחינה קרה ומדעית של ביצועי החברה בפועל. בהיבט זה תוכלו לבחון מספר פרמטרים מרכזיים כדוגמת אלו:
- עד כמה נהנים לקוחות החברה ממיקומים מובילים בגוגל סביב ביטויי חיפוש מרכזיים?
- האם החברה עוסקת בקידום אורגני ברשתות חברתיות ואתרי תוכן, ומה היקף החשיפה שהיא יודעת לייצר בערוצים אלה?
- האם החברה יודעת להציע שירותי קידום ממומן כהשלמה ולא כתחליף לקידום האורגני?
- מהן הפעולות שמבצעת החברה לאופטימיזציה של קוד האתר?
- כיצד מודדת החברה את ביצועיה פר לקוח, והאם היא מעמידה לרשותכם את המידע זמין בכל עת?
כל אלה יכולים להצביע על רמת המקצועיות של חברת הקידום, ואם אינכם יודעים לענות בעצמכם על שאלות אלו, כדאי להיעזר בחבר, קולגה, מכר או אפילו ייעוץ מקצועי, שיסייעו לכם להגיע לחברה המתאימה לכם ביותר.