אחת הטעויות הקשות שעושים עסקים רבים, בעיקר עסקים קטנים, חדשים מן הסתם, הוא ניסיון להשתמש בלוגואים קיימים על מנת לייצר מהם לוגו חדש. כלומר, הם לוקחים לוגו קיים של חברה או ארגון מסוים, משנים אותו על מנת שהוא לא ייראה דומה לגמרי, וכך יוצרים לוגו משלהם שמבוסס על הלוגו הקיים.
זו טעות קשה לא רק מבחינה משפטית, שכן במקרים מסוימים (לא תמיד) אפשר לטעון לפגיעה בזכויות יוצרים ובהעתקה או גניבה, אלא זה גם טעות קשה בכל מה שקשור להיבט הפרסומי, השיווקי, בכל מה שקשור לאופן בו העסק מצטייר בעיניי הלקוחות שלו, קראו עוד באתר https://www.shirishafir.co.il.
צריך להבין, לוגו הוא הפנים של העסק. כשאנחנו מסתכלים על לוגו מסוים, אנחנו אמורים לראות את הפנים של העסק, אנחנו אמורים לזהות אותו, אנחנו אמורים להיות מסוגלים לאפיין אותו דרך הלוגו. כשלקוח רואה לוגו במקום מסוים, הוא צריך לדעת לקשר בינו לבין העסק שעומד מאחוריו, גם אם הוא לא ראה או לא מכיר אפילו את המוצרים והשירותים שאותו עסק מייצר ומשווק.
> קראו על עיצוב לוגו מקצועי עם שירי שפיר
כיצד לוגו מקורי יכול לעזור
ברגע שמשתמשים בלוגו לא מקורי, אז כל התהליך של האפיון, של הזיהוי, פשוט נהרס, מתפוגג. אי אפשר לזהות ולאפיין את העסק, דרך לוגו שאינו מקורי. אם כבר אז להיפך, ייתכן מאוד שהלקוח יקשר את הלוגו לעסק ממנו הוא הועתק, ואפילו ייתכן שזה יפגע בשם של העסק אשר ביצע את העתקה.
לכן הפתרון הטוב ביותר הוא, להיעזר בלוגו מקורי, כלומר, לייצר לוגו שאפשר יהיה לאפיין בעזרתו את העסק, את הסגנון שלו, וכן את המוצרים שהוא מייצר או משווק. רק בצורה כזו, אנחנו אכן נייצר עבורו כלי משמעותי, ייחודי משלו.