כרטיס ביקור דיגיטלי מסוגל להעלות את מספר הפניות שבעל עסק מקבל באופן משמעותי.
במאמר הבא נגלה איך זה קורה ומה נדרש מכרטיס הביקור להכיל כדי שהוא ימיר יותר פניות מלקוחות מעוניינים.
מה זה כרטיס ביקור דיגיטלי ומה הוא מכיל?
כרטיס ביקור דיגיטלי הינו כרטיס ביקור אינטרנטי שמכיל את כל הפרטים והתוכן, החיוניים ללקוח על העסק והשירותים/ מוצרים שהוא מציע, בשילוב כפתורים מהירים ליצירת קשר וביצוע פעולות נוספות בקליק.
הוא בעצם כמו אתר קטן של העסק, שמכיל רק את התוכן הרלוונטי ללקוחות הפוטנציאלים של העסק, ומאפשר להם לקבל עוד אינפורמציה על השירות וליצור קשר עם בעל העסק.
הכרטיס הדיגיטלי נמצא בדף אינטרנט וניתן לשלוח אותו ללקוחות המעוניינים באמצעות הודעה, מייל, סריקת קוד או שליחת קישור בכל דרך אחרת.
איך כרטיס ביקור דיגיטלי משיג יותר פניות מלקוחות פוטנציאלים?
רוב כרטיסי הביקור מנייר שמחולקים ללקוחות שהתעניינו בשירות של העסק, מוצאים עצמם בפח או עמוק במגירה.
לעומת זאת, כרטיס ביקור דיגיטלי, שנשלח ללקוח מעוניין יישמר אצלו עד לרגע הקנייה ואף לאחר מכן.
בצורה הזו הכרטיס הדיגיטלי שומר על קשר עם הלקוחות שקיבלו את הכרטיס ומאפשר להם לקבל אינפורמציה נוספת על השירות גם בעוד מספר חודשים, כדי שגם הם יצרו קשר עם בעל העסק בשעת הצורך.
כרטיס הביקור עוזר ללקוח הפוטנציאלי לשמור על קשר עם העסק ב- 2 דרכים עיקריות:
- הורדת קיצור דרך לכרטיס הביקור על מסך הבית של הטלפון.
בדומה לכל אפליקציה אחרת, ניתן להוריד אייקון של כרטיס הביקור הדיגיטלי למסך הבית של הפלאפון הנייד, כדי להגיע אליו ולפרטי העסק ביתר קלות.
- שמירה באנשי הקשר בקליק אחד.
כרטיס ביקור דיגיטלי חכם, שניבנה בצורה נכונה, יכיל גם כפתור שמירה של בעל העסק באנשי הקשר.
כך הלקוחות הפוטנציאלים יכולים לשמור את פרטי העסק באנשי הקשר שלהם בקלות רבה יותר, ללא צורך בהעתקת פרטי הקשר למסך הטלפון.
איזה יתרונות נוספים יש לכרטיס ביקור דיגיטלי?
- מיני אתר שיווקי של העסק
כרטיס ביקור דיגיטלי חכם, שניבנה בצורה נכונה, ישמש גם כמיני אתר של העסק אותו אפשר לפרסם במדיות השונות כדי להשיג יותר פניות ולידים דרכו.
- מקודם במנוע החיפוש של גוגל
כרטיס ביקור דיגיטלי חכם גם יקודם במנוע החיפוש של גוגל, כך שאפשר למצוא אותו בחיפושים של ביטויים עם נפח חיפוש נמוך יחסית בגוגל.
- מעלה כמות עוקבים ברשתות החברתיות
כרטיס ביקור דיגיטלי מכיל גם כפתורים מהירים, שמובילים את הגולשים בו לרשתות החברתיות של העסק.
ככל שלעסק יש יותר עוקבים ברשתות החברתיות, כך מספר גדול יותר של לקוחות מעוניינים יחשפו להצעות של העסק.
- חוסך בעלויות הדפסה ושילוח
מכיוון שכרטיס ביקור דיגיטלי נימצא באינטרנט, הוא חוסך בעלויות ההדפסה והשילוח של הכרטיסים הרגילים מנייר.
- שומר על איכות הסביבה
כרטיס ביקור דיגיטלי לא דורש שימוש בדפים, ועוזר לשמור על איכות הסביבה.
- מעלה את מקצועיות של העסק
כרטיס ביקור דיגיטלי חכם, ישלח בסוף כל שיחה ללקוחות הפוטנציאלים שהתקשרו אל בעל העסק כשהוא לא היה זמין לשיחה.
כלומר, כרטיס ביקור דיגיטלי חכם, מגיע גם עם אפליקציה שמאפשרת שליחת הודעה אוטומטית בוואטסאפ או בסמס ללקוחות שהתקשרו, עם הודעה שמזמינה אותם להיכנס לכרטיס הביקור הדיגיטלי של העסק. דבר זה מעלה את רמת מקצועיות העסק ואת כמות התנועה של הלקוחות הפוטנציאלים שנכנסים לכרטיס הביקור הדיגיטלי.
מה כרטיס ביקור דיגיטלי מכיל?
כרטיס ביקור דיגיטלי חכם מכיל את כל התוכן הרלוונטי ללקוח על העסק, יחד עם כפתורים מהירים ליצירת קשר במגוון דרכים וביצוע פעולות נוספות בקליק.
כל כרטיס ביקור דיגיטלי מכיל תוכן וכפתורים שונים, בהתאם לסוג העסק, לצרכים ולמטרות שלו.
התוכן והכפתורים שכרטיס ביקור דיגיטלי מכיל לרוב הם:
תוכן רלוונטי לעסק- לדוגמא: מידע על שירותי העסק, אודות, גלריית תמונות, מחירון, סרטון תדמית, שעות פעילות ועוד.
כפתורים, לדוגמא: התקשרות לנייד/ משרד, שליחת וואטסאפ, שיתוף בווטסאפ, שליחת מייל, הוספה לאנשי הקשר, ניווט לעסק, קביעת תור, כניסה לרשתות חברתיות ועוד.
כמה עולה כרטיס ביקור דיגיטלי?
אופן התשלום על כרטיס ביקור דיגיטלי מתנהל בצורה מעט שונה מצורת התשלום על כרטיסים מנייר.
מאחר וכרטיס ביקור דיגיטלי נימצא באינטרנט, הוא דורש אחסון.
וכמו כל אחסון אחר, גם אחסון באינטרנט עולה כסף.
לכן לכרטיס הביקור הדיגיטלי יהיה מחיר חד פעמי עבור הבנייה והעיצוב שלו, ומחיר שנתי עבור האחסון והתחזוקה שלו.
כלומר, יהיה מחיר חד פעמי שנדרש לשלם על כרטיס הביקור ולאחר שנה של שימוש בכרטיס יידרש לשלם שוב עבור האחסון והתחזוקה של הכרטיס לשנה נוספת.
סכום האחסון והתחזוקה לרוב יהיה זול יותר ממחיר בניית הכרטיס, והוא יקבע מראש עם החברה שבונה את כרטיס הביקור הדיגיטלי.
טווח המחירים של בניית כרטיס ביקור דיגיטלי הוא בין 300 ל- 1500 ש"ח.
ומחיר האחסון והתחזוקה של הכרטיס הדיגיטלי נא בסביבות ה300 ש"ח.
הסיבה לטווח המחירים של בניית הכרטיס הוא בגלל שהמחירים של כרטיסי הביקור משתנים מחברה לחברה בהתאם לתוכן, העיצוב והערך המוסך שהם מספקים עם הכרטיס הדיגיטלי.
הסיבה שבעלי עסקים רבים בוחרים להשקיע בכרטיס הביקור הדיגיטלי היא בגלל שהעלות שלו זולה בהרבה מקנייה של אתר רגיל, וניתן להחזיר את עלות ההשקעה שלו לרוב כבר בלקוח הראשון שמגיע לעסק באמצעותו
סיכום
כרטיס ביקור דיגיטלי חכם הוא כרטיס ביקור שנימצא באינטרנט, מכיל את כל התוכן הרלוונטי על העסק יחד עם כפתורים מהירים ליצירת קשר וביצוע פעולות נוספות בקליק.
הוא משמש גם כמיני אתר שיווקי של העסק, אותו ניתן לפרסם במדיות השונות.
הכרטיס הדיגיטלי מסוגל להמיר מספר רב יותר של לקוחות בזכות היכולת שלו לשמור על קשר עם כל לקוח פוטנציאלי שקיבל את הכרטיס עד רגע הקנייה שלו ולאחר מכן.
השמירה על קשר מתקיימת באמצעות שמירת קיצור דרך לכרטיס על מסך הבית של הטלפון או שמירת בעל העסק באנשי הקשר באמצעות לחיצה על כפתור בכרטיס.
את הכרטיס ניתן לשלוח ללקוחות מעוניינים באמצעות הווטסאפ, מייל, קוד סריקה או כל פלטפורמה אחרת שמאפשרת שליחת קישור.
לכרטיס הדיגיטלי קיימים מגוון של יתרונות שמגיעים עם היותו דיגיטלי, יחד עם חיסכון בעלויות ההדפסה של הכרטיסים מנייר שהיו נהוגים בעבר והאפשרות לשלוח אותו מכל מקום.
כותב המאמר
אורי ינקוביץ מנהל האתר smart and digital לבניית כרטיסי ביקור דיגיטליים לבעלי עסקים ונותני שירות.
עוסק בשיווק דיגיטלי ובניית אתרים, וכותב מאמרים בכל הקשור לכרטיסי ביקור דיגיטליים ולאופן השימוש בהם גם בבלוג שבאתר.