רשת האינטרנט פתחה בפנינו עולם חדש לחלוטין ושונה בתכלית מכל מה שהכרנו עד היום, והיא השפיעה באופן חסר תקדים על החיים שלנו, גם ברמה הפרטית וגם ברמה העסקית. בכל אשר נוגע לבתי עסק, הרשת הביאה בשורה שאין דומה לה והפכה את הפלטפורמות כולן. הכל השתנה. האופן שבו אנחנו מעבירים נתונים, האופן שבו אנחנו מנהלים את החשבונות, האופן שבו מתנהלת העבודה עצמה וכמובן שאי אפשר להתעלם מהפן השיווקי שלא רק שהתרחב והשתנה, אלא נוספו בזכותה של רשת האינטרנט פלטפורמות חדשות לחלוטין, כאלה ששינו את פני המערך כולו.
הכלים של הרשת
הרשת עצמה מספקת מספר דברים מהותיים- אלה הם זמינות, מיידיות, אינטראקטיביות, פתיחות מרחבית, אפשרות איתור והגעה לקהלי יעד באופן יעיל, ממוקד ואף פרטני וכמובן עוד אלמנטים רבים נוספים. המאפיינים הללו הם בגדר זהב למשווקים שיודעים כיצד לתפעל אותם נכונה. לצידם של המאפיינים, הרשת גם מספקת כלים שונים למימוש מאפיינים אלו והמרה שלהם לצרכים של המשתמשים ברשת. מבחינה עסקית הצדדים המשתמשים הם הגולשים והמשווקים שממנפים את פלטפורמת הדיגיטל, כאשר בעוד שמטרתו של המשווק להגיע אל הלקוח הקיים או הפוטנציאלי שלו, מטרתו של הגולש היא לקבל ערך מוסף, ולקבל אותו מיד. זמנו קצר, כמות הגירויים היא אינסופית, והסינון אכזרי ומיידי. שיווק נכון ידע לספק ערך מוסף אמיתי ומיידי לגולש וזאת ניתן לעשות באמצעות כלים שונים. עמוד פייסבוק, אתר אינטרנט וקידומו, פעילות פרסומית באמצעות באנרים ו/או תוכן שיווקי המובילים לאתר או דף נחיתה, ובבסיסם של כל הכלים כולם עומד כלי אחד מרכזי וחיוני והוא הניוזלטר.
דיוור אלקטרוני
ניוזלטר או דיוור אלקטרוני בשמו העברי הוא המינוף האולטימטיבי של רשימות התפוצה שראוי שיהיו לכל חברה. יש הרבה מה לומר על רשימות תפוצה, אך השורה התחתונה היא שהן חיוניות וניתן לבנות אותן באמצעות איסוף מידע מלקוחות, או שניתן לרכוש אותן. רשימות התפוצה כשלעצמן הן חסרות תכלית, אבל אם עושים בהן שימוש חכם, מדובר על אחד הכלים האפקטיביים ביותר בעולם השיווק.
ניוזלטר הוא הדרך לשמר קשר עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים של החברה, כאשר לצד התוכן של הניוזלטר יש חשיבות גם לאופי ותדירות השליחה שלו. ניוזלטר שנשלח בשעות שאינן רלוונטיות לקהל היעד, בתדירות גבוהה או נמוכה מדיי, עמוס מבחינה עיצובית ותוכנית וכללי מדי יפספס את המטרה ואף עלול לגרום נזק. לעומת זאת, עבודה נכונה שתיקח בחשבון את זמן שליחתו של הניוזלטר, בהתאם להרגלי הצריכה של הלקוח, תדירות השליחה ותוכן הניוזלטר עצמו, ולא פחות חשוב מכך, העיצוב שלו יבטיחו מודעות גבוהה יותר, מחויבות גבוהה יותר, הנעה לפעולה ובסופו של דבר מכירה. על מנת לדעת מהו האופן הטוב ביותר להפקה של ניוזלטר חשוב ללמוד את קהל היעד וההרגלים שלו.