בניית אתר אינטרנט היא תהליך שכולל מספר שלבים ובין השאר כתיבת תוכן. ככל שכתיבת התוכן תהיה משולבת עם הקמת האתר, כך הנראות הווירטואלית תשתפר בהתאמה.
בניית אתר אינטרנט היא פעולה שיווקית חכמה. במיוחד בימים בהם מיליוני גולשים בישראל מחפשים בכל רגע נתון מידע לגבי שירותים, עסקים, מוצרים ומה שביניהם. שימו לב, פיתוח אתר אינטרנט משתלב עם תהליך כתיבת תוכן. הסיבה היא שהתוכן חייב להתממשק עם העיצוב והמבנה מבחינת אורכי עמודים, גדלים, תמונות, כפתורים וכו'. במידה מסוימת, ניתן לומר כי כתיבת תוכן ועיצוב אתר הם אחים שהופרדו בלידתם.
כתיבת תכנים לאתר מתממשקת עם הפיתוח ויש לבדוק מהו מבנה האתר והיכן ממוקמים העמודים הראשיים והעמודים המשניים. כאשר תמונת האתר נמצאת לנגד עיניו של הכותב, ניתן לייצר סינרגיה מושלמת גם מבחינת קישורים פנימיים. קישורים שיש להם משמעות אדירה לגבי המיקום של האתר (והעסק) בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל.
לספור תווים ולא להתבייש
כתיבת תוכן קשורה גם לעיצוב האתר. למשל, היא מבוססת על ספירת מילים מדויקת והמהדרין אף מגדילים לעשות וסופרים תווים ספציפיים. ספירת תווים בעמודי תוכן צריכה להיות בקורלציה לעיצוב ויש לשים דגש על הנראות במכשירים סלולריים. פסקה שלכאורה תהיה קצרה וקריאה בדסקטופ של מחשב רגיל איננה בהכרח נגישה לטלפון נייד. היות ש-50% מהגולשים יגיעו אליכם דרך מכשירים סלולריים, לא מדובר בעניין של מה בכך אלא בצו השעה.
לייצר מפת קישורים מוקדמת
כמו שכבר אמרנו, תוכן באתר אינטרנט צריך להתכתב בין העמודים השונים. לדוגמה, באתר אינטרנט של עורך דין העוסק בדיני עבודה יהיו בדרך כלל קטגוריות ראשיות כמו פיצויי פיטורין, נשים בהריון, יחסי עובד-מעביד, זכויות עובדי קבלן וכדומה. מאמרים פנימיים בקטגוריות האלה צריכים להפנות אל הקטגוריה הראשית. למשל, מאמר בנושא "פיצויי פיטורין לאחר פחות משנה" צריך להפנות את הגולשים גם למאמר הראשי של פיצויי פיטורין. ישנם מאמרים שעוסקים בכמה קטגוריות במקביל כמו "פיצויי פיטורין לנשים בהריון". כתיבת תוכן שמכירה את מבנה האתר תציב בדרך כלל את הקישור לקטגוריה החשובה בראש העמוד ואת הקישור לקטגוריה הפחות רלבנטית בתחתית העמוד.
מילות מפתח
תוכן הוא ברומטר להצלחה במנועי חיפוש. יש להתחיל בניית אתר עם מחקר מילות מפתח אשר מתחקה אחר הנתונים המספריים המדויקים שגוגל מספקת. ביטויי המפתח של העסק צריכים להופיע לאורכו ולרוחבו של התוכן בעמודים השונים. במקביל יש לשלב ביטויים משניים וביטויי זנב ארוך. ביטויים חזקים צריכים להיות "מתוגברים" על ידי קישורים פנימיים ומבנה האתר מבוסס לא רק על עיצוב אלא גם על מחקר ואופטימיזציה פנימית.
להקים בלוג להזנת תכנים
בלוג באתר האינטרנט הוא אזור בו אתם יכולים להוסיף תכנים באופן שוטף. למשל, כתיבת מאמרים רלבנטיים, הצפת סיפורי הצלחה, התייחסות לנושאים אקטואליים, כתיבת מאמרי השוואה מקצועיים, כתיבת מאמרים לקידום אתרים ועוד. עיקרון שכדאי לשים אליו לב הוא העלאת אתר אינטרנט עם כמה פוסטים מוכנים. אתם לא רוצים ליצור מצב שבו האתר עולה לאוויר עם בלוג שאין בו פוסטים או שהוא דל בחומר.
לסיכום, סוף כתיבה במחשבה תחילה
אתרי אינטרנט נמדדים בראש ובראשונה ביכולת שלהם להניב לעסק לקוחות אמיתיים. כלומר, גולשים שמגיעים לאתר ומשאירים פנייה. על מנת לעמוד במשימה זו, בניית אתר צריכה להיות משולבת עם כתיבת תוכן ברמה גבוהה. כאשר הדברים מבוצעים במקצועיות וללא הנחות, התוכן הוא שחקן החיזוק האיכותי ביותר בהרכב שלכם.