אם אתם רק מתחילים לחקור את כל הנושא של קידום אתרים, סביר להניח שאתם כבר מוצפים בכל מיני מסרים הסותרים אחד את השני. מצד אחד, אתם בטוח שומעים כמה חשוב שיהיה לכם אתר טוב ונוכחות אונליין אשר עוזרת לכם לתקשר עם קהל לקוחות חדשים ולהיות מדורגים גבוהים בתוצאות מנועי החיפוש. מצד שני אתם גם בטח שומעים שקידום אתרים היום הוא כבר לא אפקטיבי ויעיל, הוא מיושן, או שהוא בעצם טריק מלוכלך אשר נעשה על ידי האקרים וספאמרים. אז איך בעצם תוכל להחכים בין שני זוויות הראיה האלו?
תנו לנו להרגיע את דאגותיכם: קידום האתרים ממש לא מת. הוא אפילו מתפתח במהירות ומשתנה על בסיס יומיומי.
בנקודת זמן בעבר הלא כל כך רחוק, נושא קידום האתרים היה מיוחס בעיקר לסדרות של גישות טקטיות שבו יכלתם להשתמש כדי לדרג את האתר שלכם גבוה במנועי החיפוש הגדולים כמו גוגל או בינג. מומחי קידום אתרים בגוגל הציעו טיפים ועזרה על איך לבנות קישורים, איך לעצב ולבנות נכון את האתר שלכם, איך לבחור את שם הדומיין הנכון, ולהכניס נושאי תוכן המיועדים לדחוף את האתר למיקומים גבוהים במנועי החיפוש עבור מילות חיפוש ספציפיים. התחרות הגדולה אשר הגיעה לתחום הגיעה למצב של התמחות והשרשה של הידע הכה חשוב הזה.
כיום, המציאות של התבלטות בעולם הדיגיטלי היא הרבה יותר מסובכת מזה. לטקטיקות עדיין יש מקום בתחום זה. אך אתר המדורג גבוה במנועי החיפוש הוא פונקציה הנובעת בעיקר מאסטרטגיה מחושבת אשר משלבת נושאים רבים, החל מתוכן איכותי וקישורים חזקים ועד לנוכחות רצינית ברשתות החברתיות והבנה עמוקה של קהל הלקוחות.
מה הביטוי אופטימיזציה למנועי חיפוש באמת אומר?
אינטגרציה זהו מושג חשוב מאוד. קידום אתרים בגוגל היום מאחד כמה משמעויות שונות: טקטיקות של אופטימיזציה לחיפוש, שיווק ברשתות החברתיות, שיווק מקומי, קופירייטינג, אופטימיזציה להמרות ופיתוח תוכן. במילים אחרות, על מנת לקבל דירוג גבוה ולהוות תחרות רצינית בזירה הדיגיטלית, העסקים והיזמים חייבים לאמץ טווח רחב יותר של גישות שיווק אונליין מאשר אי פעם. זה לא מספיק לחשוב שסוג אחד של התמחות ייקח אתכם כל הדרך למטמון. להיפך, אתם חייבים להפוך לסטודנטים לשיווק דיגיטלי, להקים בסיס עם יסודות חזקים, ואז להמשיך את לימודיכם בתחום יותר מתקדמים ומגוונים אשר יתאימו לבסיס הידע המקורי שלכם.