אפיון אתר אינטרנט הוא למעשה הנחת היסודות שעליהם ייבנה האתר כולו, לכן מדובר בשלב מכונן בהקמת אתר והחזקתו, וכמו כן בסיכויו להיות לאתר מוצלח. אפיון נכון לאתר יהווה למעשה את השורשים של האתר, שמהם ניתן לצאת ליתר ענפי העץ המסועפים. פרט נוסף בהקשר של אפיון אתר הוא העובדה שהאפיון אמור להוות גם מקדם שיווקי חשוב בעבור האתר, ויש לתת על כך את הדעת.
אתר אינטרנט בונים בהתאם לאפיון שנתנו לו בעליו ובוניו. בעלי אתר האינטרנט המתפתח, המציעים בו מוצרים שירות או מידע, שוכרים לרוב בונה אתרים. כדי לבנות אתר טוב יהיה על הבונה לערוך יחד עם בעליו אפיון אתרים, ומטרת העל של שניהם חייבת להיות קודם כל שהאתר יאפשר לגולש לקבל מידית מענה לתהייה לאן הגיע ומה מציע האתר המסוים שיכול לעניין אותו.
אפיון האתר הוא נגזרת של ייעודו ומטרתו, וכמובן של אופיו – האם זהו אתר שיווקי שמוכר דבר מה או שהוא אתר תדמיתי אינפורמטיבי? מרכיב נוסף וחשוב מאין כמוהו באפיון אתר הוא התאמתו למנועי החיפוש השונים באינטרנט, כשבראשם צועד גוגל קובע הטון, הפופולרי ביותר מכל מנועי החיפוש.
בהליך אפיון אתר איכותי מומלץ שיבוצעו המהלכים הבאים:
- היבט קריטי באפיון האתר הינו הגדרת קהל היעד הפוטנציאלי שיכול להתעניין באינפורמציה שבאתר, או לרצות לרכוש את המוצר ו/או השירות שהאתר מציע.
- במסגרת האפיון של האתר יש לאפיין גם את קהל היעד שלו – גיל, מין, מצב סוציו-אקונומי וכו'. בהתאם לאפיון זה ניתן בהמשך לקבוע את סוג התכנים שיופיעו באתר, סגנונם, המשלב הלשוני שלהם ואופיים המלולי והחזותי (כמה טקסט וכמה אימג'ים ומה היחס ביניהם).
- אופן הגלישה באתר והניווט בו צריכים גם הם להילקח בחשבון בעת אפיון האתר. המטרה היא שהגולשים באתר יזכו לאתר שמתאים להם ושהחומרים שבו יהיו נגישים להם בקלות ובמהירות.
- אפיון האתר כולל גם בניית ממשק שיהיה במהותו נוח לתפעול ככל שניתן.
- הליך אפיון האתר יכול לכלול גם הצעת מחיר מפורטת לכל סעיף.
- ולבסוף, הקידום במנועי החיפוש: חקר מלות מפתח שיזהה ביטויים "מחופשים" במיוחד המשיקים למהות האתר ולמה שהוא מקדם.
תגובה אחת
הכל קם ונופל בסופו של דבר באפיון..