שיווק רשתי הוא עולם ומלואו, מרחב המאפשר לכל בעל עסק לפרסם ולשווק את עצמו לקהל כמעט אינסופי, כמות אנשים ההולכת וגדלה מיום ליום. כיום ההערכות הן שברשת האינטרנט למעלה משלושה מיליארד משתמשים ברחבי העולם, וקרוב לחמישה מליון משתמשים רק בישראל, והמספרים רק הולכים וגדלים.
נתונים מרשימים אלו הם רק פן אחד של הביקוש הגדול למשווקים בעולם האינטרנט, בעוד שהפן האחר הוא שפע אפשרויות השיווק החכמות שהרשת מאפשרת. היכולת של המשווק הנבון לייצר מערך שיווק מותאם אישית לכל חברה ולכל לקוח, תוך מינוף האפשרויות השונות שמציעה הרשת לסיכול ממוקד במיוחד הופכים את המאמץ לשיווק רשתי למשתלם בצורה יוצאת דופן.
מערך השיווק הרשתי: כלים עיקריים
עולם השיווק הרשתי הולך ומתרחב כל שנה, עם המצאות יצירתיות ומעניינות המתקדמות בקצב הטכנולוגיה והיצירתיות האנושית. ובכל זאת, ישנם מספר אבני יסוד במערך השיווק הרשתי, מעין תיבת כלים לשיווק באינטרנט, וממנה תוכלו לבחור:
- שירות המודעות של גוגל – אדוורדס (AdWords) הוא שירות שמציע מנוע החיפוש הפופולארי 'גוגל'. שירות זה מאפשר לכם לייצר מודעות פרסום אשר יוצגו, בין היתר, לצד תוצאות החיפוש האורגני של גולשים המחפשים דרך גוגל מילות ומשפטי מפתח הקשורים לעולם התוכן של המוצר או השירות שלכם.
במילים אחרות, במקום שפשוט תפרסמו מודעה ותקוו כי היא תפגוש את הגולש הנכון שירצה להפוך ללקוח שלכם, גוגל ממקדת את הפרסום שלכם ומציגה אותו לאנשים שהוא יהיה רלוונטי להם, ומאפשרת לכם לחסוך בהוצאות, ולמקסם את התוצאות של הקמפיין שלכם, בעוד שאתם משלמים רק עבור "קליק", כלומר – רק כשמישהו לוחץ על המודעה שלכם, לא רק כשהוא רואה אותה.
- מודעות בפייסבוק – גם פייסבוק הענקית מאפשרת לכם לייצר מודעות אשר יפורסמו באופן פחות ממוקד, אך עדיין יעיל. דרך השיווק בפייסבוק ניתן לחשוף את המודעה לקבוצות עניין שונות, דרך פילוח כמו אזור מגורים, גיל, ותחומי עניין, ושוב למקד את מאמצי השיווק שלכם.
- דיוור – שיווק הוא דבר יעיל במיוחד לאורך זמן, ודרך רשימת דיוור ניתן לבנות אגר לקוחות קבוע ונאמן, לבנות שם בתעשייה בה העסק שלכם פועל, ולמתג את העסק ואת עצמכם כמובילים ומומחים בתחום.
הדיוור הוא אמצעי "מיושן" אך יעיל, ובעבודה חכמה וממוקדת ניתן לייצר תנועה ערה של לקוחות לאתר של העסק שלכם.
- תוכניות שותפים – עוד אמצעי שיווק "מיושן" שמצא את דרכו לרשת הוא תוכניות השותפים, בניית מערך בו יש לעסק שלכם רשת מפיצים עצמאית של בעלי יוזמה המזהים את הפוטנציאל של המוצר או השירות שלכם, ובוחרים להיות סוכנים הנהנים מאחוזים מהמכירה.
כיום תחום זה כה נרחב, עד כי אין צורך להפיק תוכנית שותפים ייעודית, וניתן להצטרף לשירות מקצועי המאפשר לכם לייצר במספר לחיצות תוכנית שותפים, ולתמוך בהפצה שלה לסוכנים פוטנציאלים.
על היתרונות המובהקים של שיווק באינטרנט
מעבר ליכולת חסרת התקדים למקד את מאמצי השיווק שלכם, הרשת מציעה מספר יתרונות ברורים:
- מדדים בזמן אמת – רוב אמצעי השיווק הרשתי מאפשרים לכם לעקוב בצורה מיידית אחרי התוצאות, ולייצר מענה ושינויים בקמפיין בזמן אמת. אם המודעה לא מייצרת מספיק פניות, ניתן לשנות אותה בן רגע, ולעקוב אחרי הסטטיסטיקות באופן מיידי.
- מיקוד כלכלי – השליטה המוחלטת בכל מהלך מאפשרת יצירה של תקציב, עמידה בתקציב, ומינוף מקסימאלי של התקציב דרך השינויים הקטנים האפשריים בזכות המדדים בזמן אמת.
- זמינות – הרשת עובדת 24/7, וכשהקמפיין שלכם עובד, אתם יכולים להתפנות אליו מתי שתרצו, גם בשעות הקטנות, אחרי העבודה, ובעצם מתי שיש לכם זמן.
- תמיכה – הרשת מלאה בבעלי עסקים שמשווקים בדיוק כמוכם, וכמות המידע, השאלות והתשובות, הפורומים, הסרטונים ואתרי התמיכה הקיימים מאפשרים לכם למצוא מענה לכל עניין ושאלה, ובעצם ליהנות מהידע הקולקטיבי לצורך יצירת קמפיין יעיל ומדויק.
לסיכום, שיווק באינטרנט הוא עולם רחב ומלא באפשרויות, והכניסה אליו היא מהלך מחייב ויעיל, משתלם ומעניין המומלץ לכל בעל עסק, בכל סדר גודל ובכל קנה מידה.