אחד מבעלי המקצוע החשובים ביותר להצלחה של עסק, הוא קופירייטר. על פניו זה נשמע אולי מוזר, איך מישהו שהתפקיד שלו לייצר סיסמאות פרסום ושיווק, יש לו משמעות להצלחה של עסק, כזה או אחר?
התשובה לכך היא פשוטה, סיסמא אחת טובה יכולה להשפיע באופן ניכר על רמת המכירות של מוצר או שירות מסוים. קופירייטר טוב, הוא אדם שיודע להבין את המשמעות של העסק, הוא אחד שיודע להבין במה העסק איתו הוא עובד, מתעסק, מי קהל היעד, מה המטרות שלו, וכיצד הוא צריך לייצג אותו.
קופירייטר טוב, ידע להביא את היצירתיות שבו לסף המקסימום האפשרי בכל פעם כשהוא נדרש לכך, על מנת שהלקוח שלו ייהנה משירותיו ויקבל ממנו תכנים שיכולים לקדם אותו, בין אם זה בפלטפורמות דיגיטליות או בפלטפורמות אחרות, על פי הצורך.
כעת עולה שאלה, כיצד מוצאים קופירייטר בצורה טובה, בצורה מקצועית, מישהו שאנחנו יכולים לסמוך עליו במאה אחוז?
יש כמה טיפים שאפשר לתת בנושא זה. ראשית, אנחנו נבחן את תיק העבודות שלו, נראה על מה הוא עבד בעבר, עם מי הוא עבד, אילו עבודות נחשבות מוצלחות, אילו פחות. מן הסתם, אם אנחנו נמצא אצלו עבודות שזכורות אצלנו לטובה, כלומר עבודות שהשאירו אצלנו רושם ובכלל השאירו רושם בתחום, אז הרווחנו.
שנית, אנחנו צריכים לבחון את שיטת העבודה שלו, כיצד הוא עובד עם הלקוחות שלו, מה השיטה בעזרתה הוא מגיע לתוצר שהם מצפים ממנו. איך הוא מבין את המאפיינים של כל עסק, איך הוא לומד אותו ועוד.
שלישית, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, לשם מה אנחנו שוכרים אותו, מה הציפיות שלנו ממנו והאם הוא יכול לספק לנו אותן בהתאם ליכולות ולתנאים שלו. הרי לא טבעי שאנחנו נבחר קופירייטר במחיר גבוה, אם הצרכים שלנו הם בסיסיים מאוד.
נקודה אחרונה, חשוב שאנחנו נבחר מישהו שאנחנו יכולים לסמוך עליו לא רק מבחינה מקצועית אלא גם מבחינה אתית, מישהו שאנחנו יכולים להיות בטוחים שהוא יהיה נאמן ודיסקרטי, ויעבוד איתנו בשיתוף פעולה מלא כל הזמן.