אסטרטגיית שיווק היא דרך מועילה ויעילה, לעמוד טוב את המטרות שלכם מבית העסק או החברה, כאשר אתם מביאים אותם אל הרשת ורוצים ליצור בה כיוונים אסטרטגיים להמשך ולתווך זמן ארוך.
מהי אסטרטגיית שיווק?
אסטרטגיה שיווקית מתייחסת לתוכנית המשחק הכוללת של העסק, להשגת צרכנים פוטנציאליים ולהפיכתם ללקוחות של המוצרים או השירותים שהעסק שלכם מספק.
אסטרטגיה שיווקית מכילה את הצעת הערך של החברה, העברת הודעות מפתח, נתונים על נתונים דמוגרפיים של לקוחות ואלמנטים אחרים ברמה גבוהה, קראו בהרחבה באתר של רותם קרמין יוחנן.
אסטרטגיות שיווק לעומת תוכניות שיווק
האסטרטגיה השיווקית מודיעה על תוכנית השיווק, שהיא מסמך המפרט את הסוגים הספציפיים של פעילויות השיווק שחברה עורכת והיא מכילה לוחות זמנים לביצוע יוזמות שיווק שונות.
באופן אידיאלי, אסטרטגיות שיווק צריכות להיות בעלות תוחלת חיים ארוכה יותר מתוכניות שיווק אינדיבידואליות, זאת מכיוון שהן מכילות הצעות ערך ואלמנטים מרכזיים אחרים של המותג של החברה, אשר בדרך כלל שומרים על עקביות לאורך זמן.
במילים אחרות, אסטרטגיות שיווק מכסות הודעות בתמונות גדולות, בעוד שתוכניות שיווק מביאות את הפרטים הלוגיסטיים של קמפיינים ספציפיים.
יצירת אסטרטגיה שיווקית
אסטרטגיית שיווק המעובדת בקפידה כמו זו המציעה רותם קרמין, צריכה להיות מושרשת באופן בסיסי בהצעת הערך של החברה, המסכמת את היתרון התחרותי שיש לחברה על עסקים מתחרים. לדוגמה, רשת "רמי לוי" ידועה ברבים כקמעונאית מוזלת עם "מחירים נמוכים יומיומיים", שפעילותה העסקית ומאמצי השיווק שלה, סובבים סביב רעיון זה.
בין אם מדובר בעיצוב מודעה מודפס, התאמה אישית המונית או קמפיין של מדיה חברתית, ניתן לשקול נכס שיווקי על סמך מידת יעילותו של תקשורת הצעת ערך בסיסית של החברה. מחקר שוק יכול להועיל במיפוי היעילות של קמפיין נתון, ויכול לסייע בזיהוי קהלים לא מנוצלים, על מנת להשיג יעדים ולהגדיל את המכירות.