נראה כי הגל הראשון של הקורונה כבר מאחורינו – אבל רבים מתחילים לראות כעת את הפגיעה הקשה בעסק שלהם. בין אם אתה מציע מוצר מקוון, ובין אם אתה מציע שירות פיזי, ישנם דרכים לצלוח את אתגרי השעה הנוכחית ולהוציא מהם את המיטב. כדי להגיע לקהל רחב של לקוחות, צריך בראש ובראשונה, להשקיע באתר האינטרנט. אתר לא בונים ברגע. אתר עסקי הוא "כרטיס הביקור" של ימינו. כמו שפעם כרטיס ביקור מוצלח היה הדלת להצלחה בעסקים, היום אתר מוצלח הוא ערובה להצלחה.
אתר טוב הוא לא אתר "נופש"
בימינו, לא מספיק לקנות "דומיין", ולפתוח אתר באחד מהשרתים הרבים המוצעים לנו כיום. נדרש להשקיע מחשבה כבר מהשלב הראשוני – ולכוון לכדי יצירת פלטפורמה שתציג את השירותים שאתה מציע בצורה הטובה והאיכותית ביותר. פנינו לגולן הולצר, מנהל חברת אתרימס המתמחה בתחום פיתוח אתרים ופרסום באינטרנט, על מנת שיחלוק איתנו את "סודות המקצוע", להצלחה בכל מקצוע.
"דבר ראשון, כשמתחילים לפתח אתר צריך להגדיר מי קהל היעד שלך ולחשוב מה הדרך הנכונה לפנות אליו", אומר גולן, "אם אתה מוכר שירותי נדל"ן, כדאי שלא תבנה אתר בסגנון הפונה למתבגרים, ולהפך. הגדרה מדויקת ככל האפשר של קהל היעד תסייע לך לשכנע את הלקוח ליצור איתך קשר ותגדיל את התנועה בתוך האתר".
כולם רוצים אורגני – אבל מה זה בכלל?
כל מי שמתחיל לעסוק בתחום של שיווק באינטרנט ובניית אתר, שומע סביבו את המושג "קידום אורגני". רבים, לא באמת מבינים את כוונתו. גולן הולצר מסביר: "קידום אורגני למעשה זה מגוון של פעולות שאנו נדרשים לבצע על מנת להביא את האתר שלנו למיקום גבוה בחיפוש בגוגל, על פני אתרים של מתחרים. בראש ובראשונה, עושים את זה באמצעות שימוש במילות מפתח שחשובות לנו".
אז למה בעצם להשקיע בקידום אורגני? מה יעזור סדר הופעת האתר שלנו בגוגל? הוא מסביר: "היתרון המשמעותי ביותר בהצלחת הקידום האורגני של האתר, הוא שהחשיפה והקליקים לא עולים לנו כסף. כשמשקיעים בפרסום ממומן, צריך תקציב שוטף לתשלום על כל קליק שמוביל לכניסה לאתר".
עם זאת, גולן מספר כי לקידום אורגני יש גם חסרונות. נדרש להשקיע בו זמן ומאמץ, וההצלחה שלו מתבטאת לאחר זמן ממושך יותר. זאת, בשעה שההצלחה של פרסום ממומן בגוגל אדוורדס היא מיידית וניתן למקד אותו בקלות לקהל היעד הרצוי. יתרון נוסף ומשמעותי לקידום הממומן, הוא שהוא תמיד יופיע מעל לקידום אורגני בגוגל – אך חשוב לזכור, כי האמינות שיתן הלקוח לקידום אורגני גבוהה בהרבה מאשר לאתר שמסומן כ"מודעה".
שלושת היסודות לאתר אינטרנט מוצלח
אוקיי, אז לאחר שהכרנו את הקווים המנחים לבניית אתר ולקידום אורגני – בואו נעשה קצת סדר. גם כאן, מסייע לנו מקדם האתרים גולן הולצר, ומנדב מנסיונו שלושה טיפים שיסייעו לאתר שלכם בדרך להצלחה.
"בראש ובראשונה, תחשבו על הלקוח שלכם. תשארו ממוקדים, התאימו את התוכן ואת השפה ותחשבו על חווית השימוש שלו באתר, כך שתהיה טובה ואיכותית כמה שיותר".
גולן מספר כי בימינו, 70% מהגלישה באתרי אינטרנט נעשית דרך הטלפונים הניידים. על כן, נדרש להבטיח כי האתר יהיה נוח לשימוש ולתפעול גם ממסך הסמארטפון של המשתמש.
"תעשירו את התוכן, ותשקיעו בניסוחו", אומר גולן, "תקפידו לכתוב עמודים מעניינים עם תוכן חדשני, ותוסיפו לכל עמוד תמונות רלוונטיות וסרטונים". בממד האינטרנטי היום קיימים אינסוף אתרים. תחשבו מה יגרום דווקא לאתר שלכם, למשוך אליו את הגולש. לא מספיק רק לרצות לפרסם ולכתוב תכנים במהירות – חשוב גם לחשוב על התועלת שיפיק הלקוח ולסמוך על שיקול הדעת שלו.
לומדים מטעויות של אחרים
נכון, לכאורה נשמע כי מדובר בעסק פשוט. אך ישנן טעויות קריטיות החוזרות על עצמן, וחשוב שתשימו לב אליהן: הרבה פעמים אנשים בונים אתר, ונוטשים אותו. אתר לא מעודכן יוצר בלבול אצל הלקוחות, ומונע מהם לדעת האם העסק פעיל ומצליח. תשאירו את האתר עדכני, ותורידו ממנו מוצרים שאינם רלוונטים. תקפידו לעדכן את המחירים, ותוודאו שאינו מכיל ידיעות מיושנות שאינן רלוונטיות.
"אף אחד מאיתנו לא היה רוצה לחכות מול אתר שלא נפתח", אומר גולן הולצר. "הגולש חסר סבלנות, ואם האתר איטי, הוא פשוט יוותר על לגלוש בו. בתהליך פיתוח האתר חשוב שתגדירו למתכנת שאתם צריכים אתר מהיר ויעיל כמה שיותר".
ודבר אחרון וחשוב מכל – המסר. "אתר עסקי הוא לא חידת הגיון", אומר גולן הולצר. מהרגע הראשון שבו הלקוח נכנס לאתר, עליו לדעת בבירור מה הוא יכול להפיק ממנו ומה המוצר המוצע לו.
הדרך לבניית אתר מוצלח היא ארוכה ומלאת מחשבה – אך כולנו תקווה שהעצות יהיו לכם לעזר בימים אלו. זה הזמן להגדיל ראש ולחשוב בתוך גבולות המחשב על מנת להגיע לקהל גדול ולהצלחה עסקית.