הרבה פעמים, בתור בעלי עסקים קטנים, בעלי מקצוע, אנחנו נוטים לחשוב שמיתוג הוא לא מסוג הדברים שאמור לעניין אותנו. זה נתפס בעינינו כמו משהו ששייך לחברות גדולות, משמעותיות. שכן מדובר בתהליך שעל פניו נשמע מאוד יקר, ולכן זה לא יכול לדבר אלינו.
אך גם בתור בעלי מקצוע או בעלי עסקים קטנים, אשר מוגבלים ברמה מסוימת מבחינה כלכלית, יש משמעות לכל העניין של מיתוג עסקי, בוודאי בעידן האינטרנט, בו אנחנו יכולים לייצר תהליך של מיתוג בפלטפורמות שונות ובמחיר יחסית זול.
בשביל להבין כיצד התהליך יכול לעזור לנו ואיך אנחנו יכולים לבצע אותו באמצעות האינטרנט, חשוב להבין תחילה מה זה בכלל מיתוג לעסק.
המטרה של מיתוג היא מאוד פשוטה. אנחנו מכוונים לכך שנהיה מזוהים עם דבר מסוים באופן חיובי. למשל, אם אנחנו בעלי עסק שמתמחה בתחום מסוים, אז נרצה למתג אותנו דרך אותו תחום, כך שאנשים ידעו, אם הם צריכים לקנות או להזמין מוצר ושירות ספציפי, אנחנו מתמחים בכך. צריך לציין, שיש גם אופציות של מיתוג אשר מיועדות לשדרג את פני העסק, לחדש אותו או להבדיל, להוציא אותו ממשבר.
כיצד אנחנו יכולים למתג את עצמנו באינטרנט
מיתוג עסקי באינטרנט, מתבצע דרך כלים שונים שהרשת מעמידה לרשותנו. תחילה, אנחנו יכולים למתג את עצמנו דרך אתר אינטרנט משלנו, אותו אנחנו נפעיל ונתחזק על בסיס קבוע וכן נקדם בגוגל בכל דרך אפשרית.
כמו כן, אנחנו יכולים למתג את עצמנו ברשתות חברתיות, בין אם זה פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם או כל רשת אחרת, וכן אנחנו יכולים למתג את עצמנו באמצעות פרסומים, החל מפרסומי תוכן באתרים שונים וכלה בפרסומות של ממש, בבאנרים או פרסומות אחרות באינטרנט.
צריך לומר, התהליך חייב להתבצע הן על פי הצרכים שלנו, הן על פי היכולות והן על פי התוצאה הסופית שנוכל להפיק מהתהליך. כלומר, אין טעם למתג את עצמנו מעבר למה שאנחנו יכולים לספק כפי שזה לא יהיה חכם למתג את עצמנו הרבה פחות, ממה שאנחנו יכולים להציע.