כל בעל עסק יודע מתי הוא אמור לצאת בקמפיין פרסום. יש עסקים שכל הזמן מציגים קמפיינים שונים, בוודאי אם מדובר בעסקים גדולים. לעומת זאת, ישנם עסקים שבוחרים לצאת בקמפיין פרסום בתקופות ספציפיות, בין אם זה על פי עונות, בין אם זה על פי מצבים אקטואליים מסוימים ועוד. לעומתם ישנם עסקים שיוצאים בקמפיין פרסומי, כשזה מתאפשר להם מבחינה כלכלית.
בזמן שבעלי עסקים גדולים או קטנים, יודעים מתי לצאת בקמפיין פרסומי, עולה שאלה, האם הם יודעים מתי להפיק סרט תדמית לעסק שלהם. כידוע, סרטים מסוג זה הם שונים לחלוטין מפרסומות, בין אם הן מוצגות באינטרנט, בטלוויזיה או בכל מקום אחר.
סרט תדמית הוא הרבה יותר ארוך, הרבה יותר מושקע, מציג רבדים שונים שקשורים לעסק וכן למוצרים ושירותים שהוא מספק. לכן צריך לדעת מתי להכין ולפרסם אותם. חשוב להדגיש, קהל היעד של סרט תדמית הוא שונה, במקרים רבים, מקהל יעד של פרסומות רגילות. שכן במקרה של פרסום סטנדרטי, הרבה פעמים מדובר בקהל לא ממוקד, קהל רחב, כל מי שיכול לצפות בו. סרטי תדמית מיועדים הרבה פעמים לאנשים מסוימים.
מתי מכינים סרט תדמית
ראשית, כשרוצים להציג, למכור את העסק, המוצרים והשירותים השונים שהוא מציע. זה יכול להיות לקהל לקוחות ספציפי, קהל משקיעים, כלי תקשורת ועוד.
שנית, כשרוצים להשתלב במכרז, פרויקט או כל דבר אחר וצריך להציג את העסק. אז בוחרים לעשות זאת באמצעות סרטי תדמית שונים. המטרה היא להסביר ולהוכיח מדוע העסק יכול להתאים לכך.
שלישית, כשהעסק רוצה לשווק מוצר או שירות מסוים. אז נכון להציע סרטוני אנימציה לעסקים למשל שיכולים להתאים לכך. למשל, עסק שרוצה להציע לשוק מסוים מוצר שיכול לשנות אותו, אז הוא יכין סרט מיוחד לשם כך, בעזרתו הוא יציג את המוצר שלו.
ארבע, כשהעסק רוצה לצאת ממשבר או כשהוא רוצה לגייס כספים ממשקיעים, אחת הדרכים לעשות זאת, היא באמצעות סרט תדמית על תקן פרזנטציה. בצורה כזו הוא יכול לספק תמונת מצב מלאה, ברורה ומפורטת על העסק.