בתי ספר וישיבות תיכוניות הם חלק בלתי נפרד מעיצוב הדור החדש שאמור להיות חוד החנית של הארץ שלנו. מי שרוצה להקים בתי ספר ישיבות או כל מוסד לימוד: עושה זאת מתוך אידיאולוגיה ורצון להוביל דור צעיר נחוש משכיל ונאור אל דרכים טובים ומטיבות.
כדי לייצר מיתוג לבתי ספר בירושלים דרושים מרחבים נוחים ומעוצבים ודרושה דרך לשווק את בית הספר כמוסד הכרחי או כמכללה שיש בה את כל התועלות הדרושות עבור הילדים, הנערים והנערות והסטודנטים שיהיו אנשי המפתח של החברה הישראלית.
אבל כיצד משווקים בתי ספר ומוסדות לימוד?
זה נכון, יש מוסדות לימוד שנראה שהם היו כאן מאז ומתמיד . מדובר באותם בתי ספר יסודיים, חטיבות, תיכונים ואוניברסיטאות: כולם הוקמו על ידי האקדמיה ומשרד החינוך. לעומתם, קיימים מוסדות חדשים כמו מכללות, סדנאות, בתי ספר מיוחדים ושאר מרחבי לימוד שדורשים תהליכים שיווקיים כדי שהסביבה והאנשים הנכונים יכירו אותם. לשם כך דרושים אנשים מומחים בשיווק וייעוץ שיווקי לבתי ספר וישיבות תיכוניות.
מה עושים המומחים?
מומחים בתחום שיווק בתי ספר וישיבות הם אנשי מקצוע אשר מכירים את התחום על בוריו ויודעים כיצד למתג כל מוסד לימוד באופן נכון ומדויק מול קהל יעד. חברות מקצועיות לעיצוב מוסדות לימוד מעצבות את המרחבים מבחוץ ומבפנים בהתאמה לקונספט, לתחומים ולאופי הלימודים המתקיימים במוסד. תהליכי החשיבה בעיצוב ומיתוג המרחב נעשים תוך התבוננות, ניתוח שוק, הבנות ותהליכים אותם המומחים יודעים לבצע כדי לייצר מרחב בו אמצעים חזותיים מושכים, ממתגים את מקום הלימודים. בין היתר מוסיפים המומחים שאר אלמנטים כמו ברושורים, שלטים, חוברות מידע ושאר חפצים שתורמים לעיצוב ומיתוג החלל, ובכך יוצרים מוסד לימוד אטרקטיבי, מושך שרבים יבחרו ללמוד בו.