אנשי עסקים שאינם מעוניינים בהקמה של חנות אינטרנטית על כל המשתמע מכך ועדיין מחפשים דרך איך לעשות כסף באינטרנט, מעדיפים ליצור מסלול של שרשרת אספקה המכונה דרופשיפינג ובדרך זו לקשר בין היצרן או המשווק לבין הלקוח הסופי.
שיטת דרופשיפינג
באופציה זו מנהל האתר מטפל רק בצד המסחרי של תהליך אספקת המוצר ללקוח. הוא בונה קו מכירה של מוצרים בתחום מסוים, כמו לדוגמה כלי עבודה חשמלים וידניים. הוא מאפשר ללקוחות ליהנות מתצוגה מרשימה של כלים רבים בטיב מעולה ובמחירים אטרקטיביים.
הלקוח בוחן את האפשרויות ובסופו של דבר משווה מחירים בין אתר זה לאתרים אחרים ומחליט היכן לבצע את ההזמנה. עם קבלת התשלום, האיש שמפעיל את הדרופשיפינג מעביר את פרטי ההזמנה לגורם הרלוונטי בשרשרת האספקה. זה יכול להיות המפעל היצרני, הגורם המשווק, היבואן או המרלו"ג אשר עובדיו עוסקים בליקוט של ההזמנות שמתקבלות.
בכל אחד מהמקרים הללו, מי שעוסק בדרופשיפינג מעביר את המידע לגורם אחר שתפקידו הוא לטפל בפאן הלוגיסטי. הוא זה שאורז את המוצרים, מתאם אספקה מול הלקוח מצד אחד והמשלח מצד שני. זו יכולה להיות חבילה שיוצאת ממדינה מסוימת ונשלחת לצד השני של העולם, או משלוחים בתוך ישראל.
שיטת מסחר באינטרנט
דרופשינפינג היא שיטת סחר פופולרית מאד באינטרנט (שאפשר ללמוד במסגרת קורס שופיפיי אונליין) ואנשים רבים אשר מעוניינים ליצור הכנסה מחפשים מוצרים נדרשים ומתחילים לסחור בהם. הם מפרסמים אותם, יוצרים מבצעי מכירות ועושים כל שניתן כדי ליצור הכנסות מתוך מכירת הפריטים שלהם.
רוב אנשי הדרופשיפינג עובדים מהבית ויוצרים לעצמם הכנסה נאה שהיא הכנסתם העיקרית או הכנסה צדדית, כדי להשלים את סך הכספים שהם זקוקים להם מדי חודש. לאור זאת עובדים מנוסים אלו עובדים עם EBAY ועם גורמים נוספים כדי ליצור משלוחים מהירים.