אף פעם לא ניתן לנתק את הדיון בנושא כמה עולה אפליקציה, מהשאלה מהי התועלת הטמונה בה. אפליקציות מסוימות נדרשות על מנת לייעל את פעילות העסק. במקרה זה מדובר על אפליקציה עסקית פנים ארגונית. אפליקציות מסוימות נעשות חיוניות, כאשר רוצים לשפר מכירות דיגיטליות. כמו כן, לאפליקציות יכול להיות ערך תדמיתי, ערך שיווקי ואף יכולת להביא להכנסות בצורה ישירה. כך למשל אפליקציות בתחום הבידור או כאלה שנועדו לענות על צרכי אנשי מקצוע שמוכנים לשלם עבור השימוש. לאחר שתיארנו כל זאת, אפשר להמשיך לשאלה העלויות – אז כמה עולה אפליקציה ובמה זה תלוי.
תכנון תקציב ומרכיביו
על מנת לדעת בצורה מעשית כמה עולה אפליקציה יש להגדיר את מטרת האפליקציה וכן לוחות זמנים. מאוד חשוב לבצע אפיון ולדאוג למוקאפים. כאשר רמת המורכבות של הפיתוח עולה או שנדרש צוות פיתוח גדול, אין ספק שזה משפיע על מרכיבי העלויות. במידה ונדרשת עבודה בלוח זמנים קצר או עבודה מאוד יצירתית בעיצוב גרפי או חווית משתמש יוצאת מגדר הרגיל, גם אז אפשר להיערך להשקעה בהתאם. יחד עם זאת, במידה ומגדירים את התקציב נכון, יש לא מעט דרכים להתאים את הפיתוח למגבלת התקציב הנתונה.
שיפור התמורה ביחס להשקעה
טיפ חשוב שקיבלנו מאת חברה לפיתוח אפליקציות – בתוך מרכיבי התקציב צריך להכניס נושאים כגון מחקרי שוק, סקרי משתמשים, אפיון מעמיק. ולא פחות נחוץ להקצות חלק מהתקציב הפנוי שלכם לא רק לפיתוח עצמו. במידה והאפליקציה מיועדת לקהל הרחב (ולא לעובדים בחברה), תקציב של כ-30 עד 50 אחוז שמופנה לשיווק יביא למספר הורדות גבוה, כראוי.
כמות הורדות וחשיפה לאפליקציה פירושם הכנסות וכן יותר תמורה ביחס להשקעה. כאשר אתם מבינים כל זאת, תוכלו לקבל הצעת מחיר ולהיערך בהתאם.