מערכת דיוור אלקטרוני זו מערכת חכמה שיושבת בענן (כלומר בשרתי החברה), תוכנה אינטרנטית, אשר עוזרת לעסקים, מוסדות וארגונים המחפשים דרך לשמירה על קשר עם הלקוחות, הנמענים שלהם והעברת מסרים, כאשר אחת הדרכים ליצירת הקשר היא באמצעות הדואר האלקטרוני-שליחת מיילים.
מערכת לדיוור אלקטרוני נגישה מכל מקום ואינה מצריכה הורדת תוכנה למחשב מסוים.
המערכת היא בדר”כ חינמית, כאשר התשלום הינו עבור רכישת חבילת הודעות סמס/מיילים בלבד.
אז מה זה דיוור אלקטרוני?
דיוור אלקטרוני הוא שם אב למגוון רחב של פעולות שיווק והפצת אינפורמציה באמצעים דיגיטליים, כגון: דואר אלקטרוני, מסרון או באמצעות אחת מן האפליקציות למסרים מיידים כגון וואטצאפ.
השימוש במערכת דיוור אלקטרוני הוא נפוץ למדי בחברות מסחריות ובארגונים, וזאת מכמה סיבות:
- רשימת תפוצה מאפשרת העברה מיידית של מידע למספר רב של נמענים בעלויות קטנות בהרבה מאמצעים אחרים. בהשוואה למשלוח דואר כתוב או להפקת ניוזלטר מודפס העלויות הכרוכות בדיוור אלקטרוני הן קטנות בצורה דרסטית, במיוחד כאשר מדובר במספר רב של נמענים.
- אפקטיביות גבוהה: שכן על פי הערכות מעל למחצית מהמשתמשים באינטרנט בודקים את תיבת הדואר האלקטרוני שלהם על בסיס יום-יומי.
- להבדיל משיטות אחרות, ניתן לחשב בקלות יחסית ובאופן מדויק את ערך ההחזר על ההשקעה (ROI). כלומר, ניתן לדעת בכל רגע כמה אנשים הגיבו לדיוור בצורה הרצויה וביצעו את הפעולה שאליה כיוון הדיוור (למשל רכישה או הזמנת שירות).
- משך המשלוח של דיוור אלקטרוני הוא קצר מאוד (יכול לנוע בין שניות בודדות למספר דקות).
- ניתן לנטר את הפעילות של קמפיין דיוור אלקטרוני באמצעות שיטות שונות כגון מדידת כמות ההודעות שנפתחו, כמות הלינקים שעליהם לחצו הלקוחות, הודעות שגיאה של ספקי הדואר וכו'. בשיטה זו מקבלים המדוורים משוב, חיובי או שלילי, לגבי הדיוור וכך ניתן להסיק מסקנות לקראת הדיוור הבא.
- מפרסמים יכולים להפוך לקוחות ללקוחות חוזרים בקלות יחסית ובאופן אוטומטי (למשל, לאחר שהלקוח קונה מוצר כלשהו, ניתן לשלוח אליו דיוור אלקטרוני המציע לו הרחבות ושיפורים ספציפיים למוצר או לשירות שקנה).
- דיוור אלקטרוני מתבצע ללא שימוש בנייר ולכן הוא מועדף מבחינה אקולוגית.
בעולם השיווק, דיוור אלקטרוני (כמו הפצת סמס) נחשב הרבה פעמים אחד הכלים הכי אפקטיבים ליצירת קשר עם הלקוחות וגם יכול להגדיל את תנועת הלקוחות לעסק או לאתר.