ניהול ידע הוא תהליך של לכידה, ארגון, שיתוף ושליפה של מידע. עם הגידול בטכנולוגיה וההסתמכות על מידע, ניהול ידע הפך למרכיב מרכזי בארגונים. ניהול ידע משמש גם לזיהוי פערים בידע ולניבוי צרכים עתידיים. לפנות אליהם. את המונח "ניהול ידע" טבע לראשונה פיטר דרוקר בספרו מ-1945, "ניהול לקראת המחר". מאוחר יותר זה זכה לפופולאריות על ידי ספרו של אדוארד דה בונו משנת 1967, "חשיבה לרוחב". ניהול ידע קשור לעתים קרובות לארגוני קבלת החלטות ולמידה ממסדי נתונים. היישום של פונקציות ניהול הידע בארגון מתבצע לרוב באמצעות שינוי במבנה הארגוני המכונה 'טרנספורמציה'. ניהול ידע הוא תהליך של לכידה, ארגון, שיתוף ואחזור מידע. ניהול ידע משמש גם לזיהוי פערי ידע ולניבוי צרכים עתידיים. כדי ליצור איתם קשר. המונח "ניהול ידע" נטבע לראשונה על ידי פיטר דרוקר בספרו משנת 1945, "ניהול למחר". מאוחר יותר זה זכה לפופולאריות על ידי ספרו של אדוארד דה בונו משנת 1967, חשיבה לרוחב. ניהול ידע קשור לרוב בקבלת החלטות ארגונית ולמידה ממאגרי מידע. יישום פונקציות ניהול הידע בארגון מתבצע בדרך כלל באמצעות שינוי במבנה הארגוני המכונה 'טרנספורמציה' ניהול ידע הוא תהליך של לכידה, ארגון, שיתוף ואחזור מידע.
הגורם המרכזי בכל מערכות ניהול ידע הוא שיתוף פעולה. המשמעות היא שאנשים צריכים להיות מסוגלים לחלוק את הרעיונות שלהם ולהתבסס על עבודתו של זה. חשוב שתהיה נקודת קשר אחת כדי שכל המידע יהיה נגיש בקלות. השלב הבא בניהול ידע יהיה מיקום מרכזי שבו ניתן לאסוף את כל המידע. ידע ארגוני צריך להיות מאוחסן גם במקומות שבהם ניתן למצוא אותו בקלות על ידי חברים אחרים בארגון. ניהול ידע פירושו גם ארגון וניהול קבצים קיימים וכן יצירת קבצים חדשים. חשוב לדעת אילו סוגי נתונים מתאימים לכל סוג של ארגון.
כלי תוכנה לניהול ידע יכולים לעזור לארגונים במספר דרכים, כגון:
- לזהות פערים במידע הקיים
- מתן גישה למידע על פני מספר מערכות
- מתן תובנות מניתוח נתונים
- תמיכה בשיתוף פעולה בין צוותים
- זיהוי פערים בידע הארגוני