צרכנות חכמה או צרכנות נבונה היא רעיון המדבר על ביצוע מספר פעולות ואיסוף נתונים טרם רכישה של שירות או מוצר, ובעצם להימנע מהתופעה של קניות רגשיות וספונטניות שנותנות לרוכש סיפוק מיידי אך מהסוג שנעלם מהר מאוד, ואף מוביל לחרטה לאחר מעשה. כששירות חדש מופיע בשוק, ובעיקר שירות שנהיה פופולארי מאוד, כדאי לבצע מהלכים מסוג זה לפני שנרשמים ורוכשים. השוואת מחירים סיבים אופטיים זה מהלך חכם בזמנים אלו.
ספקים שונים מציעים שירותים שונים, שירות שונה, מחירים שונים ועוד, והבסיס לצרכנות נבונה הוא קודם כל לעצור, לקחת נשימה עמוקה, ולהבין מה בכלל אנחנו מבקשים, ולמה.
החשיבות של השוואת מחירים
יש חשיבות גבוהה לביצוע השוואת מחירים סיבים אופטיים, והיא נפרשת הרבה מעבר למחיר. כשאנו עסוקים בהשוואת מחירים, אנחנו נחשפים תוך כדי לפרטים שונים על אופי השירותים השונים, ולעובדות חשובות אודות השירות, עובדות שלא ידענו עליהן דבר. עצם החיפוש אחר מחירים שונים מוביל אותנו למידע זה באופן טבעי, ואנו יכולים לבצע את ההשוואה שלנו, ומכאן את הצרכנות שלנו, בצורה חכמה הרבה יותר. פרטים כגון:
- מהירות האינטרנט המוצעת לנו
- עלויות נוספות כגון ראוטרים ועלות חודשית
- אופי הסיבים – תשתית 600MB או 1000MB לדוגמא
- החברות השונות שקיימות בשוק וההבדלים הרבים ביניהן
- מה כל חברה וחבילה כוללים במחיר ומה נצטרך או נבחר להוסיף
למה זה חשוב?
כשאנחנו מבינים טוב יותר את המוצר והשירות, אנחנו יכולים לבחור טוב יותר, וגם לדעת האם אנחנו באמת מקבלים את מה ששילמנו עבורו, דבר שלצערנו הוא לא מובן מאליו בכלל. אחת הסיבות העיקריות לביצוע סקר שוק וצרכנות נבונה היא העובדה שלא כולם ישרים, וחלק רוצים לקבל יותר ולתת פחות, וכשנכיר את השוק, נוכל לבחור טוב יותר.
ישנן סיבות רבות נוספות, כמו למשל ביצוע משא ומתן כאשר אנו מקבלים שירות אחר, למשל טלפון סלולארי, בחברה זו או אחרת, והיא מתחילה להציע גם שירותים של סיב אופטי, אולי אפשר להתמקח על הוספת שירות בעלות נמוכה, או לשלב לאחר השוואת מחירי חבילות טריפל.
תגובות סגורות.