עיצוב הדוח הוא החלק החשוב ביותר בדוח. זה הדבר הראשון שאנשים רואים כשהם מסתכלים בדוח. עיצוב טוב יכול ליצור או לשבור דוח, וזה יכול להיות קשה ליצור עיצוב יעיל בעצמך.
כדי ליצור עיצוב אפקטיבי, כדאי להתחיל עם תוכנית מה אתה הולך לכלול בדוח וכיצד הוא יתפרש בעמוד. עליך לשקול גם איזה סוג מידע אתה רוצה לכלול בדוחות שלך, כגון גרפים או תרשימים, תמונות או סרטונים, טבלאות או רשימות.
דוח מעוצב היטב יכול לעזור להפוך את הנתונים שלך למובנים יותר וקלים יותר לקריאה עבור אחרים. זה גם יכול לעזור לך להעביר את הרעיונות שלך בצורה ברורה ויעילה יותר מאשר אם פשוט כתבת אותם כטקסט בלבד.
כשמעצבים דוח, עלינו לחשוב על הקהל ועל הצרכים שלו. אנחנו צריכים להבין מה הם רוצים לדעת ומה חשוב להם. אז נוכל לבנות את הדו"ח בהתאם.
דרך טובה לעשות זאת היא על ידי ביצוע מחקר בנושא ואיסוף נתונים. זה יעזור לנו לגלות איזה מידע נחוץ לקהל וכיצד הוא היה רוצה שיוצג.
בנוסף, עלינו לחשוב על הפורמט של הדו"ח שלנו. האם זה יהיה תקציר מנהלים או מסמך באורך מלא? ואיך זה יחולק? ישנם גורמים רבים שעוסקים בעיצוב דוח, אבל אם נעשה את המחקר שלנו קודם, אז זה לא יהיה קשה מדי.
לאחר שתכננת איך הדו”ח יראה ומה הוא יכיל הגיע הזמן לעצב אותו, תוכל לעשות את זה בעצמך אם יש לך ידע בעיצוב גרפי או לפנות למעצבת גרפית כמו גלית אזולאי שמתמחה בעיצוב דו”חות שתעשה זאת עבורך.
עיצוב דו"ח על ידי מעצבת גרפית
מעצבת גרפית אחראית על עיצוב הוויזואליה של דוח. היא יוצרת את הגרפיקה והתמונות שישמשו בדוח, שהוא חלק חשוב מאוד בעיצוב. הסיבה לכך היא שגרפיקה ותמונות יכולות ליצור או לשבור את האופן שבו דוח מתקבל על ידי הקהל שלו.
לאחר עיצוב דוח שנתי על ידי מעצבת גרפית מוכשרת, הדו”ח יהיה נוח לקריאה ותוכל להציג אותו הן בקרב העובדים והן בקרב לקוחות פוטנציאלים.