לא יודעים על מה לכתוב באתר? מחפשים נושאים מעניינים ונתקעים במחסום כתיבה? מה לגבי מדריכים מקצועיים? הנה כמה סיבות טובות להשקיע בהם.
כתיבת תכנים לאתרי אינטרנט דורשת למצוא נושאים אטרקטיביים ומעניינים. ברשימה הקצרה שלפנינו נדבר על אחת הדרכים האפקטיביות והאיכותיות ביותר שאתם יכולים לכתוב בעזרתן. אנחנו מדברים על מדריכים מקצועיים שעורכים השוואות בין שני מוצרים/שירותים. למשל, "אייפון או גלקסי", "פריז או רומא", "עוסק פטור או עוסק מורשה", "צימר או מלון" וכו'. הרעיון השיווקי (הגאוני) שעומד מאחורי כתיבת תוכן למדריכי השוואה הוא ההתחקות אחר הרצונות הספציפיים של הגולשים. למה אנחנו מתכוונים? ובכן, בואו ניתן למספרים לדבר בעד עצמם.
כל כתיבת תוכן מתחילה עם מחקר מילות מפתח
כל כתיבת תוכן ברשת האינטרנט צריכה להתחיל במידה כזו או אחרת עם מחקר מילות מפתח. דהיינו, התחקות מקצועית וסטטיסטית אחר הביטויים ה"מחופשים" ביותר על ידי הגולשים. היות שגולשים רבים נעזרים באינטרנט לטובת סקר שוק מקדים לפני רכישה, לא מעט מהחיפושים בגוגל הם חיפושי השוואה.
אלו חיפושים שבהם הגולשים מנסים למצוא מדריכים מקצועיים שיעזרו לקבל החלטה בין כמה מוצרים או שירותים המציעים לכאורה תמורה זהה/מקבילה. הנה דוגמה קלאסית לכך מעולם הגאדג'טים. יותר מ-2,800 גולשים בישראל מבקשים מדי שנה לברר איזה טלפון סלולרי חכם עדיף להם לקנות – אייפון או גלקסי. בכל שנה, כ-2,000 גולשים שואלים את גוגל "אייפון או גלקסי", וכ-800 מבקשים לדעת האם "גלקסי או אייפון".
אתר אינטרנט שעוסק במכירת טלפונים סלולריים, ואשר יעניק לגולשים את המידע בנושא, יוכל לזכות במלוא הקופה. יש לכך כמה וכמה סיבות. ראשית, כאשר אתר האינטרנט מציג סקירה מקצועית שמשווה בין המוצרים הוא נהנה מיד מאמון הגולשים וממתג את עצמו כאוטוריטה מקצועית בתחום. המאמר המקצועי יכול להוביל את הגולשים לרכוש את המוצרים באתר עצמו. סיבה נוספת היא שהגולשים שמבקשים לקבל השוואה בין גלקסי לאייפון הם לקוחות שנמצאים בשלבים מתקדמים של סקר שוק. הם יודעים שהם רוצים לקנות טלפון חכם, מעוניינים להחליט בין שני מותגים ספציפיים, וכעת רק נותר לדחוף אותם את הדחיפה הקלה לקראת הרכישה.
מדריך מקצועי חייב להיות מקצועי
מדריך מקצועי כשמו כן הוא. הטקסט חייב להיות מקצועי שכן אם התוכן לא יהיה איכותי הנזק עלול להיות רב מהתועלת. כתיבת תוכן בסטנדרטים גבוהים למדריכי השוואה צריכה לשלב מידע ונתונים שהגולשים לא יכולים (בקלות) לקבל בשום מקום אחר. במידה שהעסק הספציפי מספק רק את אחד ממוצרי ההשוואה אפשר לייצר תוכן "שכנועי". קרי, כתיבת תוכן שתחת ארשת של מקצועיות "מקדמת" את המוצר המבוקש. הקפידו לעשות זאת באלגנטיות שכן הגולשים יהיו סקפטיים אם הם ירגישו שהם נחתו מול תוכן שיווקי. הדרך הנכונה היא פשוט להדגיש ככל הניתן את היתרונות של המוצר שאתם מעוניינים לקדם, ולהפחית מיתרונותיו של המתחרה.
יש לכך השפעה על קידום האתר
כתיבת מדריכים מקצועיים היא בדיוק מה שגוגל מחפשת. אתרי אינטרנט שמציעים לגולשים תוכן איכותי ורלבנטי עם ערך מוסף. מדריכים מקצועיים מעלים את דירוג האתר במנועי החיפוש. הן משום שהם ייחודיים, הן משום שהם מרתקים (ונהנים מאחוזי נטישה נמוכים), והן משום שהם ארוכים ומפורטים. לכך ניתן להוסיף את היתרונות הרבים שיש למדריכים האלה מבחינה שיווקית. מדובר למעשה ב"אנשי שיווק און ליין" שעומדים מול הלקוחות שלכם ומסבירים להם כמו נציג מכירות במה כדאי להם לבחור. הם עושים את זה בכל שעה ביום, גם כשהעסק שלכם סגור, ואפילו כשאתם נמצאים בחו"ל. לא רע, אה?