כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט שפועלים בתחומים תחרותיים דורשת יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא. הנה שני טיפים נהדרים שכדאי לגזור ולשמור
כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט בענפים תחרותיים היא לא משימה פשוטה. בתחומים פופולאריים, המאבק על המיקומים האטרקטיביים בתוצאות החיפוש הוא ממש מלחמה על כל גולש וגולש. רק מי שיצליח לייצר תוכן איכותי, וישלב במקביל קמפיין מקצועי של קידום אתרים, יוכל להגיע אל הארץ המובטחת. אז מה כותבים באתר? ובכן, כבר דיברנו כאן בעבר על כתיבת מדריכים מקצועיים והנה עוד כמה רעיונות טובים. מוכנים?
כתיבת תוכן לפי זנב ארוך
אחד הטיפים המוצלחים לגבי כתיבת תוכן לתחומים תחרותיים הוא התבססות על ביטויים ארוכים. ביטויים שידועים בין השאר כביטויי זנב ארוך. ביטויי זנב ארוך הם שאילתות חיפוש בנות כמה מילים שפונות ללקוחות ממוקדים. רוצים דוגמה? בבקשה.
נניח שאתם מפעילים אתר אינטרנט שמקדם צימר באזור הצפון. בעוד שהביטוי "צימרים בצפון" נחשב לביטוי תחרותי שמחפשים אותו יותר מ-40,000 גולשים בחודש, את הביטוי המדויק "צימרים בצפון עם בריכה מחוממת" מחפשים רק 260 גולשים חודשיים. כלומר, תוכן שמתמקד כמו טיל מונחה מטרה על הביטוי הארוך יכול להגיע מהר יותר למיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל.
כתיבת תוכן על בסיס ביטויי זנב ארוך נהנית מיתרון משמעותי נוסף והוא שיפור יחסי המרות. קרי, שיפור היחס בין מספר הגולשים שמחפשים את הביטוי לבין מספר הגולשים שמחליטים להשאיר פנייה או לבצע פעולה מבוקשת. הסיבות לכך הן הגיוניות. 40,000 הגולשים שמחפשים בכל חודש את הביטוי "צימרים בצפון" אינם בהכרח גולשים ממוקדי מטרה. ייתכן בהחלט שהם רק מתחילים לחפש צימר וכלל לא סגורים על החופשה הבאה שלהם. לעומתם, 260 הגולשים שרוצים "צימרים בצפון עם בריכה מחוממת" יודעים בדיוק איפה הם רוצים לטבול ולמה. אם יש לכם אתר אינטרנט לצימר בצפון עם בריכה מחוממת, ואתם משקיעים את מירב המאמצים בביטויי הארוך עם התחרותיות הסבירה, אל תתפלאו כשהגולשים יזמינו אירוח ללילה או שניים. הכינו את הבריכה ואת בקבוקי היין.
כתיבת תוכן, לחשוב מחוץ לקופסא
כתיבת תוכן היא עבודה שדורשת חשיבה יצירתית מחוץ לקופסא. על מנת שהטקסטים יגיעו אל הגולשים הרלבנטיים ביותר, אלה שבאמת נמנים על קהל היעד הפוטנציאלי של העסק, יש לחשוב תמיד מנקודת המבט של הגולש. מה מעניין את הלקוח כשהוא נכנס לרשת ומחפש שירות או מוצר כמו שלכם. למשל, אם אנחנו מנסים לקדם אתר אינטרנט של עורך דין בדיני תעבורה, שרוצה למשוך אליו לקוחות שחשודים/מואשמים בנהיגה בשכרות, ייתכן שהביטוי "זיכוי מנהיגה בשכרות" יהיה אפקטיבי יותר מהביטוי הכללי "נהיגה בשכרות".
לקוח שחזר ממסיבה ונתפס על ידי שוטרים עם (קצת) יותר מדי אלכוהול בדם נכנס לרשת ומחפש פתרון. הוא לחוץ, חושש, ורוצה למצוא לא רק עורך דין שמבין בנהיגה בשכרות אלא כזה שיודע להשיג את הזיכוי המיוחל. גולשים שמחפשים רק "נהיגה בשכרות" הם לאו דווקא גולשים ממוקדים. חלקם יכולים להיות אפילו "סתם" סטודנטים למשפטים או אזרחים סקרנים.