בחירת הפונטים היא דבר חשוב בעיצוב האתר שלכם ועיצוב באופן כללי. בחירת פונט היא לא סתם לפי מה שנראה לכם יפה באותו הרגע שאתם מעצבים את האתר. ישנו מתודות מסודרות לבחירת הפונטים והן חשובות מכיוון שהפונטים הם הרבה יותר ממה שנראה בעין. ישנם שיקולים רבים בבחירת הפונטים ולהלן כמה מהשיקולים.
נראות אופטימלית – פונטים מסוימים נראים בצורה הטובה ביותר רק בגודל מסוים. כאשר הם קטנים מידי רמת הדיטייל המיוחדת שלהם לא באה לידי ביטוי ואילו כאשר הם גדולים מידי רמת הדיטייל הופכת לבולטת יותר מידי. לכן צריך לקחת בחשבון גם את סוג המדיה בה אתם משתמשים.
קריאות – ישנם סוגים שונים של פונטים, חלקם קלים מאוד לקריאה ואחרים קצת יותר מורכבים. פונטים קלים לקריאה הם אלו שהעין מזהה במהירות אך לעומת ישנם פונטים מתוחכמים המעוותים את מבנה האות הקלאסי והם פחות קריאים. אם למשל באתר שלכם ישנם טקסטים ארוכים בוודאי שלא תרצו להשתמש בפונטים מורכבים אשר מקשים על הקוראים. כמובן שניתן לשלב מספר סוגים שונים של פונטים באתר, כל עוד זה משרת את המטרה העיצובית.
התאמה דמוגראפית – כאשר אתם בוחרים את הפונטים לאתר אתם מתחילים קודם כל ממחשבה על קהל היעד של האתר. אתם בעצם צריכים ניתוח דמוגראפי של קהל היעד הצפוי לבקר באתר. אז מי בעצם הקהל שלכם? האם אלו ילדים או שמדובר באתר הפונה למבוגרים? כל הפקטורים הדמוגראפיים משפיעים מאוד על בחירת הפונטים.
פונטים בעלי מטען קודם – כל מי שעוסק בעיצוב גרפי ופונטים יודע היטב שכל פונט מעורר אצלנו תחושות ורגשות הנוסעות מתוך העיצוב שלו. לצורך הדוגמה אות דקה עם קווים ישירים וזוויות של 90 מעלות מעוררת תחושות שונות מאוד מאות שמנה ועגלגלה. אך בנוסך לזה ישנם פונטים המביאים איתם מטען קודם של רגשות הנובע משימושים אחרים ומוכרים שנעשו בפונטים – כלומר לפונטים יש מיתוג משלהם. לצורך הדוגמה ניתן להזכיר את גופן פרנק-ריהל שנוצר לפני למעלה ממאה שנה. גופן זה עוצב על מנת לענות על הצורך בגופן עברי המבדיל את עצמו מהגופנים של כתבי הקודש. גופן זה הפך למזוהה מאוד עם הדפוס העברי הישן ועד היום מעורר אסוציאציות שכאלו. אינני טוען שיש להימנע מגופנים שכאלו, בהחלט יתכן שבמקרים מסוימים דווקא גופנים אלו משרתים את המטרה שלכם.
ישנם אלפי סוגי פונטים וכל אחד מהם נועד למטרה מסוימת. השיקולים בבחירת הפונטים הם רבים והם גם חשובים מאוד. אל תזלזלו בבחירת הפונטים, זהו אמצעי חזר מאוד להעביר את המסרים שלכם.