קידום בפייסבוק היא מלאכה שעשויה להראות קלה ופשוטה כשמסתכלים מהצד, אך הדברים מורכבים הרבה יותר. המון בעלי עסקים קטנים מנסים את מזלם בקידום ממומן בפייסבוק ולא מצליחים לראות החזר השקעה לכסף שלהם. לעומת זאת ישנם בעלי עסקים שהעסק שלהם חי נושם ובועט רק בזכות הקידום בפייסבוק.
אז איך זה קורה?
פייסבוק היא פלטפורמה המונית המכילה את מרבית האוכלסיה – בישראל מדובר בכמות של כ-4 וחצי מיליון גולשים פעילים בחודש. לכן, מראש כבר אפשר להבין שהפלטפורמה הזו עדיפה לבעלי עסקים הפונים לקהל יעד רחב. למשל עסקים בתומים הבאים: ארגונים, ביגוד, תזונה, חדרי כושר, נופש , תיירות, לייף סטייל, עיצוב, בילויים.
התחומים הנ״ל רלוונטים לכל בן אדם נורמלי, לכן גם אם נעשה קידום בפייסבוק בצורה שאינה ממוקדת וטובה עדיין יש סיכוי גבוה יותר שאנשים רלוונטים יראו את הפרסום שלנו ויצרו איתנו קשר. לעומת זאת, בעלי עסקים הפונים לקהל יעד מאד ספציפי יתקלו בקשיים ליצור פילוח קהל יעד ממוקד, וליצור תוכן טוב ואיכותי.
לצורך ההמחשה נקח 2 בעלי עסקים
1. חנות מקומית בעיר לבגדי נשים
2. שירותי קופות רושמות
בעל עסק המעוניין לפרסם שירותי קופה רושמת. באמצעות הפילוח של פייסבוק ניתן להגיע לחשיפה של בעלי עסקים אבל רק אחוז קטן מהקהל שנגדיר יהיה רלוונטי עבור עסק מסוג זה, מכמה סיבות:
1. לא כל בעלי העסקים זקוקים לשירותי קופה רושמת.
2. גם אם יש כאלה שזקוקים לשירות הזה, סביר להניח שלרובם כבר יש קופה רושמת
3. הם צריכים להיות בעלי תקציב גבוהה כי מדובר בשירות שהוא לא כ״כ זול.
לעומת זאת, חנות בגדים מקומית תיהיה רלוונטית כמעט לכל אישה באותה עיר ואם גם שמנו במודעה תמונה יפה ומושכת אז בכלל הסיכוי שמישהי תגיע לחנות גדל בהרבה, כי נשים קונות גם כשהן לא באמת צריכות.
בשתי המקרים צריך לבדוק החזר השקעה, כשמדובר בעסק הפונה לקהל יעד ספציפי כמו ״קופה רושמת״ נצטרך להכין מהלך אסטרטגי נכון ומדוייק הדורש מקצועיות רבה בתוכן, בקריאטיב, ובמכירות. לעומת זאת בקמפיין לחנות בגדים אין צורך בתוכנית אסטרטגית מטורפת. מספיק שעושים פילוח קהל יעד די בסיסי לתושבי האיזור ורוב הסיכויים שהמודעה תיהיה רלוונטית לכלום.
ע״י קידום בפייסבוק אנחנו יוצרים צורך אצל אנשים הנחשפים לפרסומים שלנו. ולכן, עסקים שאין להם תוכן ויזואלי אטרקטיבי יקבלו ביצועים פחות טובים בקמפיינים שלהם.
בניגוד לגוגל, הגולשים בפייסבוק לא חיפשו אותך, אלא נתקלו במודעה שלך על הדרך, ממש כמו בשלט חוצות. כאן אנחנו צריכים להבין שהחשיפה היא שחקן מפתח. זו היא הסיבה שהפרסום בפייסבוק מתומחר בצורה שנקראת pay per impression – תשלום על פי חשיפות. כי מספיק שראיתי את המודעה (ולא ביצעתי שום פעולה המעידה על כך שאני מתכוון לרכוש את המוצר) וכבר עכשיו אני יכול ללכת לרכוש את המוצר.
לסיכום: קידום בפייסבוק לבעלי עסקים הפונים לקהל רחב ממולץ יותר לפרסם בפייסבוק. יתרון משמעותי לבעלי עסקים היכולים ליצור תוכן ויזואלי מקורי וטוב, ויתרון ממש משמעותי אם מדובר בעסק שאנשים אוהבים לעשות בו "צ׳ק אין" (בעיקר מסעדות ומועדונים). בעלי עסקים הפונים לקהל יעד קטן, השתמשו בפייסבוק בחכמה ותנסו פלטפורמות אחרות המאימות לקהל היעד שלכם.