Marketips

  • דף הבית
  • אפליקציות
  • טכנולוגיה ואינטרנט
  • עיצוב ובניית אתרים
  • שיווק באינטרנט
  • כספים ופיננסים
  • הבית/
  • טכנולוגיה ואינטרנט /
  • לאיזה עסקים הכי כדאי לעשות קידום בפייסבוק? ולמי זה יהיה משתלם יותר?
שיווק וקידום עסקים באינטרנט

לאיזה עסקים הכי כדאי לעשות קידום בפייסבוק? ולמי זה יהיה משתלם יותר?

רועי קופרמן אוגוסט 12, 2016 השאירו תגובה 2282

קידום בפייסבוק היא מלאכה שעשויה להראות קלה ופשוטה כשמסתכלים מהצד, אך הדברים מורכבים הרבה יותר. המון בעלי עסקים קטנים מנסים את מזלם בקידום ממומן בפייסבוק ולא מצליחים לראות החזר השקעה לכסף שלהם. לעומת זאת ישנם בעלי עסקים שהעסק שלהם חי נושם ובועט רק בזכות הקידום בפייסבוק.

אז איך זה קורה?

פייסבוק היא פלטפורמה המונית המכילה את מרבית האוכלסיה – בישראל מדובר בכמות של כ-4 וחצי מיליון גולשים פעילים בחודש. לכן, מראש כבר אפשר להבין שהפלטפורמה הזו עדיפה לבעלי עסקים הפונים לקהל יעד רחב. למשל עסקים בתומים הבאים: ארגונים, ביגוד, תזונה, חדרי כושר, נופש , תיירות, לייף סטייל, עיצוב, בילויים.

התחומים הנ״ל רלוונטים לכל בן אדם נורמלי, לכן גם אם נעשה קידום בפייסבוק בצורה שאינה ממוקדת וטובה עדיין יש סיכוי גבוה יותר שאנשים רלוונטים יראו את הפרסום שלנו ויצרו איתנו קשר. לעומת זאת, בעלי עסקים הפונים לקהל יעד מאד ספציפי יתקלו בקשיים ליצור פילוח קהל יעד ממוקד, וליצור תוכן טוב ואיכותי.

לצורך ההמחשה נקח 2 בעלי עסקים
1. חנות מקומית בעיר לבגדי נשים
2. שירותי קופות רושמות

בעל עסק המעוניין לפרסם שירותי קופה רושמת. באמצעות הפילוח של פייסבוק ניתן להגיע לחשיפה של בעלי עסקים אבל רק אחוז קטן מהקהל שנגדיר יהיה רלוונטי עבור עסק מסוג זה, מכמה סיבות:
1. לא כל בעלי העסקים זקוקים לשירותי קופה רושמת.
2. גם אם יש כאלה שזקוקים לשירות הזה, סביר להניח שלרובם כבר יש קופה רושמת
3. הם צריכים להיות בעלי תקציב גבוהה כי מדובר בשירות שהוא לא כ״כ זול.

שיווק באינטרנט

לעומת זאת, חנות בגדים מקומית תיהיה רלוונטית כמעט לכל אישה באותה עיר ואם גם שמנו במודעה תמונה יפה ומושכת אז בכלל הסיכוי שמישהי תגיע לחנות גדל בהרבה, כי נשים קונות גם כשהן לא באמת צריכות.

בשתי המקרים צריך לבדוק החזר השקעה, כשמדובר בעסק הפונה לקהל יעד ספציפי כמו ״קופה רושמת״ נצטרך להכין מהלך אסטרטגי נכון ומדוייק הדורש מקצועיות רבה בתוכן, בקריאטיב, ובמכירות. לעומת זאת בקמפיין לחנות בגדים אין צורך בתוכנית אסטרטגית מטורפת. מספיק שעושים פילוח קהל יעד די בסיסי לתושבי האיזור  ורוב הסיכויים  שהמודעה תיהיה רלוונטית לכלום.

ע״י קידום בפייסבוק אנחנו יוצרים צורך אצל אנשים הנחשפים לפרסומים שלנו. ולכן, עסקים שאין להם תוכן ויזואלי אטרקטיבי יקבלו ביצועים פחות טובים בקמפיינים שלהם.

בניגוד לגוגל, הגולשים בפייסבוק לא חיפשו אותך, אלא נתקלו במודעה שלך על הדרך, ממש כמו בשלט חוצות. כאן אנחנו צריכים להבין שהחשיפה היא שחקן מפתח. זו היא הסיבה שהפרסום בפייסבוק מתומחר בצורה שנקראת pay per impression – תשלום על פי חשיפות. כי מספיק שראיתי את המודעה (ולא ביצעתי שום פעולה המעידה על כך שאני מתכוון לרכוש את המוצר) וכבר עכשיו אני יכול ללכת לרכוש את המוצר.

לסיכום: קידום בפייסבוק לבעלי עסקים הפונים לקהל רחב ממולץ יותר לפרסם בפייסבוק. יתרון משמעותי לבעלי עסקים היכולים ליצור תוכן ויזואלי מקורי וטוב, ויתרון ממש משמעותי אם מדובר בעסק שאנשים אוהבים לעשות בו "צ׳ק אין" (בעיקר מסעדות ומועדונים). בעלי עסקים הפונים לקהל יעד קטן, השתמשו בפייסבוק בחכמה ותנסו פלטפורמות אחרות המאימות לקהל היעד שלכם.

קיראו גם: 10 מקורות מומלצים להתעדכן בהם על שיווק באינטרנט.

רועי קופרמן
2016-08-12
שתף סיפור:
← הקודם10 מקורות מומלצים בכדי להתעדכן וללמוד שיווק באינטרנט
הבא →טיפים לניהול מחסן

נכתב על ידי רועי קופרמן

אוהב אינטרנט, רשתות חברתיות ולצפות בממים של חתולים

הצג את כל המאמרים על ידי רועי קופרמן

מאמרים קשורים

  • איך לבחור משרד לפרסום דיגיטלי

  • איך לפתוח חשבון מוכר באיביי

  • עיצוב לוגו לעסק – דגשים חשובים

  • כתיבה שיווקית – איך זה עובד?

  • בניית אתרים בוורדפרס

    למה כדאי לי לבנות אתר בוורדפרס?

השאירו תגובה ביטול תגובה

כתובת הדוא ל שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים *

מאמרים נבחרים

  • עסק קטן – הצלחה גדולה: שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

    1245808 צפיות
  • איך תעשו בדיקת מהירות לאינטרנט שלכם?

    1237750 צפיות
  • צבע אדום

    שלא נצטרך: מערכת התראות צבע אדום

    1236612 צפיות
  • פיתוח אפליקציות

    בדרך להצלחה: איך לפתח אפליקציה לאנדרואיד בחינם?

    1233952 צפיות
  • בניית אתרים בזול

    אל תצאו פריירים: בניית אתרים לעסקים בזול

    1232163 צפיות
  • איש מצליח

    אם אין לכם מסלול להצלחה, בעוד 15 שנה הלקוחות שלכם ינטשו!

    1231964 צפיות
  • עבודה בתנאים מעולים. שווה את זה?

    4 דרכים לגייס הון  לעסקים

    1230383 צפיות
  • עבודה בשוק ההון מהבית

    התשובה לשאלת מליון הדולר: מה זה שיווק באינטרנט

    1229181 צפיות
  • מיתוג

    מיתוג עסקים באינטרנט – הקווים החשובים ביותר

    1228522 צפיות
  • כבלים

    היכן ניתן לרכוש כבלים איכותיים באינטרנט?

    1227813 צפיות
  • דף הבית
  • אפליקציות
  • טכנולוגיה ואינטרנט
  • עיצוב ובניית אתרים
  • שיווק באינטרנט
  • כספים ופיננסים

כל הזכויות שמורות © 2014 - Marketips.co.il.