המרוץ אחר הקידום האורגני של האתר שלכם הוא מרוץ בלתי נגמר אחר העלאת האתר לתוצאות הראשונות בגוגל והישארות שם. להיות בתוצאה הראשונה בגוגל בביטויי מפתח מסויימים בעלי נפח חיפוש סביר ומעלה ובתחומים מסוימים יכול כמעט להבטיח לכם יתרון משמעותי על פני המתחרים שלכם הן מבחינת תנועה של גולשים שיגיעו לאתרכם והן מבחינת מיתוג ומוניטין. אחסון אתר הוא אחד הדברים שיכולים להשפיע בצורה משמעותית על קידום האתר שלכם ואם אינכם מודעים לכך כדאי שתמשיכו לקרוא.
מהירות האתר:
מהירות האתר היא אחד הגורמים היותר משמעותיים על הקידום האורגני של האתר שלכם. גוגל שמה דגש משמעותי על חוויית המשתמש באתר ומהירות הטעינה של האתר ועמודיו הפנימיים היא בהחלט חלק חשוב בחוויית המשתמש שלהם. מכאן ניתן להסיק כי אתר הנטען באיטיות יחסית עשוי להיפגע בקידום שלו בגוגל. כמו כן מיקום השרת גם הוא יכול להשפיע על מהירות הטעינה של האתר. כך למשל אם האתר מאוחסן על שרת בישראל ככל הנראה שמהירות הטעינה תהיה מהירה יותר מאשר שרת המאוחסן בארה"ב. זאת בהנחה כמובן שמדובר באותו אתר ובאותה חבילת אחסון.
קישורים מ-IP שונה:
קישורים חיצוניים מאז ומתמיד היו חלק בלתי נפרד מהליך קידום אורגני של אתר. כאשר אתרים שונים מקשרים לאתר שלכם גוגל מחשיב קישורים אלו להמלצות דבר העשוי לסמל על כך שהאתר ו/או העמוד אליו מקשרים מחלק תוכן איכותי ובעל ערך ולכן יש לגוגל אינטרס להעלות אותו גבוה במנוע החיפוש. עם זאת, בשנים האחרונות גוגל הכניסה חידושים שונים כדי למנוע מצב שבו אנשים מנצלים את הפרמטר הזה ומקימים אתרים רבים ומקשרים מתוכם לאתר אותו הם מקדמים. כך למשל הנושא של קישורים מאותו IP או כתובות IP שונות. כל שרת הוא בעל IP משלו ולכן אם יש לדוגמה 20 אתרים היושבים על אותו שרת ובעלי אותו IP ומקשרים לאתר מסוים, גוגל עשויה לראות זאת שלא בעין יפה שכן מדובר בניסיון מניפולטיבי לקדם אתר שלא בצורה טבעית ולכן עשויה לקנוס אותו בדירוג. לעומת זאת אם מדובר בקישורים מאתרים המוחזקים על שרתים שונים תראה בכך המלצות שיסייעו לקידום.
זמינות האתר:
פרמטר נוסף שעשוי להשפיע על קידום האתר הוא הזמינות שלו. הזחלן של גוגל בודק את האתר שלכם לעתים קרובות ומרבית חברות האחסון הטובות יכולות להבטיח 99.99% זמינות שהאתר יהיה באוויר, אולם לעתים יש תקלות שונות המשפיעות על כך שהאתר שלנו לא יהיה באוויר. אם בזמן שהאתר לא באוויר גוגל תסרוק את האתר שלנו ותגלה שהוא לא זמין הרי שהאתר עשוי להינזק כיוון שאינו זמין למשתמשים או זמין לסירוגין.