בעבר כאשר בעלי עסקים היו רוצים לנהל פניות מלקוחות הם היו רושמים כל פניה בנפרד, מנסים להבין מי הלקוח, מה הרצונות שלו, מנסים לבד לקבל היסטוריה על הרגלי הצריכה של הלקוח, ורק לאחר איסוף כל הנתונים על גבי ניירת – היו מבצעים פניה יזומה ללקוח: מה שלעיתים הוליד מכירה ובמקרים אחרים כאשר הנתונים היו שגויים, גרם לכישלון במכירות.
כיום באמצעות מערכת לניהול לידים ופניות, ניתן לנהל בצורה חכמה יותר את המכירות. מערכת לניהול לידים היא מערכת חכמה יותר שבעזרתה ניתן גם לשמר לקוחות קיימים וגם לקבל הפניות ללקוחות חדשים ומכאן להרחיב את מעגל הלקוחות ולהגדיל מכירות. אז מה צריך לדעת על מערכת מסוג זה? וכיצד מתנהלים באמצעותה? כל הפרטים בהמשך.
מהי מערכת לניהול לידים?
מערכת לניהול לידים היא מערכת שמאפשרת באמצעות מנועי חיפוש להבין ולקבל מידע ממוקד על לקוחות. המערכת מבינה, מתרגמת ויודעת בזמן קצר את רצונות הלקוח ומאפשרת יתרון משמעותי לבעל העסק. באמצעות המערכת ניתן לקבל יותר מידע על הלקוח שמחפש את השירות שלכם וזאת דרך קבלת המידע שהוא בעצמו חיפש במנועי החיפוש. באמצעות החיפושים של הלקוח ניתן להבין למה בדיוק הלקוח זקוק. באמצעות ניהול לידים ופניות האם הוא מחפש שירות מסוים ולמקד את המכירה.
אז כיצד מנהלים לידים ופניות בעסק?
כדי לנהל לידים ופניות בצורה טובה, חשוב להיעזר במערכת ניהול לידים מחברה טובה שיכולה להתאים לכם תוכנה מעולה שתאגור ותנתח לכם את כל המידע שנאסף מביטוי מנוע החיפוש של גוגל, מהרשתות החברתיות ודרך המפגש של הלקוח עם העסק שלכם בזמן יצירת הקשר. מכך תוכלו לקבל את כל המידע, לשמור אותו באקסל, וליצור באמצעותו קשר בעזרת מוקדנים שמתמחים במכירות לפי ניהול לידים ופניות. בכך תוכלו גם להגדיל את המכירות, גם לשמר לקוחות וגם לנהל את מערכת היחסים שלכם עם הלקוחות בצורה טובה יותר.
מערכת זאת מעולה לאיתור לקוחות לפי צרכים ספציפיים, לתת מענה ללקוח לפי קריטריונים שחיפש, לתת לו מענה על שאלות ששאל, ולהתמקד בצרכי הלקוח בעת תהליכי המכירה.